Plaatselijke Regels

Plaatselijke Regels Golfclub Capelle

1. Buiten de baan: Het water aan de buitenzijde van de baan bepaalt de grens van de baan en kan verder worden aangegeven door witte palen of witte strepen op hekken.

2. Grond in bewerking (GUR): Wordt aangegeven door blauwe palen. Bij belemmering is de speler verplicht deze te ontwijken volgens Regel 16.1f.

3. Palen: Afstandspalen en palen die hindernissen of GUR markeren zijn vaste obstakels. De belemmering mag worden ontweken volgens Regel 16. Deze palen mogen beslist niet worden verwijderd. Out-of-bounds palen mogen niet zonder straf worden ontweken en mogen niet worden verwijderd.

4. Hole 4: Indien een speler in zijn stand of swing belemmerd wordt door het hek tussen de green en de gele tee van hole 9, mag een bal zonder straf worden gedropt in de dropping zone (als bedoeld in Regel 14.3) aangegeven met de paal DZ en van daar spelen.

5. Hole 10: Als een bal in de hindernis achter de green ligt of als het bekend of praktisch zeker is dat een bal die niet is gevonden tot stilstand is gekomen in die hindernis, mag de speler
    a: handelen volgens Regel 17.1. óf  b: met 1 strafslag een bal droppen in de dropping zone (zoals bedoeld in Regel 14.3) aangeduid met de paal DZ en van daar spelen.

6. Hole 15: Indien een bal gespeeld vanaf de green, vanuit een bunker, of andere plaats rondom de green, in de hindernis terecht komt of als het bekend of praktisch zeker is dat een bal die niet is gevonden tot stilstand is gekomen in die hindernis, moet de speler a) handelen volgens Regel 17.1 óf b) met 1 strafslag een bal droppen in de dropping zone (zoals bedoeld in Regel 14.3) aangeduid met de paal DZ en van daar spelen.

7. Winterregel (van toepassing van 1 november tot en met 30 april)
    Als de bal van een speler in het algemene gebied, gemaaid op fairwayhoogte of lager, ligt, mag de speler een bal plaatsen op een plek naar keuze binnen 15 cm en niet dichter bij de hole.

Straf voor overtreding van een plaatselijke regel:
Matchplay: verlies van de hole - Strokeplay: 2 strafslagen

HOUD AANSLUITING met de voorafgaande flight en speel

READY GOLF voor meer speeltempo en -plezier in de baan

TEE kies de kleur tee die u het gelukkigst maakt