Jeugdgolf

Bij Golfclub Capelle voelen jongeren zich al snel thuis. Jongens en meisjes van alle leeftijden en van verschillende spelniveaus hebben één ding gemeen: ze vinden het leuk om te golfen.

Er is veel aandacht voor het verbeteren van het spelniveau, maar het plezier gaat hand in hand met de prestaties. En ben je iets minder fanatiek en gaat het jou vooral om de gezelligheid? Ook dan is er bij onze Golfclub voldoende gelegenheid om de golfsport op jouw manier te beleven.

De lessen, onder leiding van een deskundige jeugdpro, vinden plaats op zondag. Op woensdag is er een oefenmiddag en op vrijdagavond kunnen de competitie spelende jongeren extra trainen. De jeugd wordt ingedeeld op leeftijd en spelniveau, zodat iedereen de juiste aandacht krijgt.  Golfclub Capelle ontving al in 2009, als één van de eerste golfclubs in Nederland, het 'Committed to Jeugd' certificaat van de NGF.

Er worden regelmatig clubwedstrijden georganiseerd, waarna we gezamenlijk eten om het club- en teamgevoel te stimuleren. Jeugdleden met NGF Clubhandicap-bewijs of handicap kunnen bij Golfclub Capelle onbeperkt golfen, dus gaan we vaak de baan in om te oefenen. Ieder jaar wordt er een summerschool georganiseerd en in de herfstvakantie gaan we op golfkamp.

Onze jeugdcommissie organiseert veel activiteiten en zorgt ervoor dat de jeugd optimaal wordt begeleid. Volgens het  jeugdplan wordt  de jeugd in de gelegenheid gesteld om de golfsport te beoefenen onder begeleiding van onze jeugdpro en enthousiaste jeugdcoaches. Belangrijke aandachtspunten zijn daarbij:

• plezier in golf vergroten;
  • ontwikkelen van het spelniveau van de jeugd;
  • stimuleren van het clubgevoel.

Klik - HIER - voor de belangrijke informatie en voorwaarden van het Jeugdlidmaatschap van Golfclub Capelle.

De jeugdspelers van Golfclub Capelle worden gesponsord door:

Volg het jeugdgolf van Golfclub Capelle ook op Twitter en Facebook