Capels Senior Open Golftoernooi

Op zondag 11 augustus j.l. is voor de derde keer in successie de finale gespeeld van het nationale Capels Senior Open Golftoernooi op onze golfbaan  Golfers uit het hele land namen massaal deel aan dit nationale golfevenement.

De wedstrijdvorm was, zoals in voorgaande twee edities van dit seniorengolftoernooi,  fourball beterball strokeplay.

Het toernooi werd uiteindelijk gewonnen door de volgende deelnemers:

Herenteam: Ruud van Leeuwen en Jaap Peters, beide spelers van golfbaan G&CCC, met een bruto score van 73

Damesteam: Neeltje Goossens en Cecile Pellikan, beide spelers van golfbaan Prise d'Eau, met een bruto score van 82

Mixed team: Ruud Erdman en Coos Erdman-Trip, beide spelers van golfbaan G&CCC, met een bruto score van 73

De prijs voor de beste netto score ging naar het mixed team van golfbaan BurgGolf Zoetermeer. Bert en Ineke Fillié, met een netto score van 59,5 (van de bruto score is afgetrokken de gezamenlijke opgetelde handicap gedeeld door 2)

Vóór de prijsuitreiking maakte de directie van het bedrijf "De Computerwacht" bekend volgend jaar wederom hoofdsponsor te willen zijn van dit groots opgezette evenement.

Een substantieel gedeelte van het inschrijfgeld en sponsorbijdragen kwam ten goede aan een project t.b.v. de kinderafdeling van het IJsselland Ziekenhuis, gevestigd te Capelle aan den IJssel. De voorzitter van de raad van bestuur van dit ziekenhuis, de heer P. Draaisma, mocht dan ook een cheque van 3600 euro in ontvangst nemen.