Matchplay Clubkampioenschap 2013 niet verregend!

Na succesvol verlopen voorrondes waarin de deelnemersvelden (inschrijvers: 17 dames en 47 heren) werden uitgedund tot 16 dames en 16 heren die de achtste- en verdere finalerondes mochten spelen, brak het weekeind van de eindronden aan. Hevige regenval op donderdag en vrijdag voorafgaande leidde tot baansluiting op zaterdag. De wedstrijdcommissie besloot het programma 24 uur te verdagen, wat mogelijk werd doordat een reserve-competitiedag was vrijgevallen en er op de tweede pinksterdag geen evenementen waren geprogrammeerd.

Waar het bij de dames al vooraf te voorspellen was dat Coos Erdman zich nog niet door de jeugd ging laten wegsturen, was het bij de heren een open vraag of Bart Meijer zijn twee vorige titels zou kunnen continueren of dat een van de andere sterke spelers het stickje ging overnemen.
Immers, Joris Hartmans was weer op tik, maar ook William van Rooij (vorig jaar tweede) en de nieuwkomers Mark Nossent en Nick Eerhart speelden op hetzelfde niveau.

En inderdaad, bij de dames werd het Coos, gevolgd door Monica Krouwer (evenals vorig jaar verliezend finaliste).
Quirine van de Gevel werd 3e en Julie van der Wilden 4e.

Bij de heren was het meteen de eerste dag al spannend met partijen die tot op de 18e hole werden uitgevochten. De slotdag werd gekenmerkt door buitengewoon goed spel door de laatste vier, en strijd die meermalen op de 19e hole in sudden death moest worden beslist. William van Rooij was de uiteindelijke winnaar die Bart Meijer op hole 19 versloeg; Mark Nossent (3) bleef Nick Eerhart (4) de baas.

Opmerkelijk dat er, ondanks de stromende regen gedurende de laatste ronde, heel veel belangstelling was, zodat de voorzitter voor een 60-tal leden, als zijn laatste officiële daad voor zijn aftreden, de prijzen kon uitreiken.

voor alle foto's van deze Matchplay Kampioenschappen - klik hier
Het fotoalbum is gemaakt door Anthony van der Wilden.