Verslag van de Handicart wedstrijd 17 augustus

Zaterdag 17 augustus  was een mooie dag met een prachtige opbrengst van € 860.- voor de Stichting Handicart.

Oud-consul Jan Ramselaar en onze voorzitter André openden de wedstrijd, samen met hun echtgenotes. Daarna volgden nog 92 (! ) leden. Het was dus vol in de baan, maar er hoefde niet veel gewacht te worden en de greensome zorgde voor de nodige ontspanning. Tactische discussies over welke bal toch net even beter ligt en verwijtende blikken als je teamgenoot de bal niet netjes voor je neer legt werden regelmatig gehoord.

In zo'n groot veld is het een hele prestatie om met de meeste stablefordpunten op hole 19 aan te komen.

Uiteindelijk bleken Liesbeth en Tom Geerdes gewonnen te hebben met 41 punten en zullen hun namen op de mooie handicart trofee komen. De tweede prijs werd gewonnen door Yvonne Winkel en Hans Kraak met 40 punten.

Zowel Hans de Ronde met Peter de Waard als Janine Lunenberg met Paul Kaan scoorden 39 punten. Door de betere 2e 9 ging de prijs naar Peter en Hans. Zij zullen namens Capelle naar de regionale finaledag op Broekpolder gaan en kunnen strijden voor een plaats in de landelijke finale op Anderstein in oktober.

Jan Ramselaar bedankte de 25% van onze leden die al donateur zijn en deed een beroep op de anderen dat ook te overwegen. Het donateurschap kost slechts € 25 per jaar; alleen door de steun van de golfers die goed ter been zijn kunnen de minder valide clubgenoten blijven rijden. Warm aanbevolen (opgave via www.handicart.nl)!

Alle deelnemers nogmaals bedankt voor hun financiële en sportieve bijdrage!

Namens de Wedstrijdcommissie,
Francies Ochtman en Pim Pippel.