Verslag van de Vriendinnendag

Op 25 juni vond de door de Damescommissie georganiseerde Vriendinnendag plaats. Dit jaar was gekozen voor een thema, namelijk de marine. Het werd een onvergetelijke dag, mede door de weergoden, de ontspannen sfeer, de zingende captains, het lekkere eten en vooral natuurlijk dankzij de 88 (!) deelnemende dames, die veel aandacht hadden besteed aan een maritieme outfit.

De dames werden ontvangen met koffie en gebak en om 11.00 uur ging de wedstrijd van start, een shotgun met de spelvorm Four Ball Better Ball. In de baan werden de dames verwend door drie captains die in een tent bij hole 3 hapjes en drankjes serveerden.

Na afloop was er tijd voor een borrel op een zonovergoten terras, gevolgd door een captains dinner, perfect verzorgd door hole 19. Nogmaals hartelijk dank voor de goede zorgen aan Boudewijn en zijn team. Tijdens de borrel en het diner werden de dames vermaakt door een zeer enthousiast shantykoor - namelijk de drie captains André Korenhof, Krijn den Boer en Aat Breda - begeleid door een accordeonist. Ook aan deze getalenteerde vrijwilligers zijn wij veel dank verschuldigd.

De wedstrijd werd gewonnen door Ina Vis en Maria van der Laan met een geweldige score van 43 punten. De prijzen voor de longest drive gingen naar Coos Erdman en Bonnie Teschmacher. De prijzen voor de neary werden gewonnen door Marjon Santema en Leona Kamen. De jury, bestaande uit de drie captains, heeft als winnaars van de prijs voor de mooiste en creatiefste outfit Ingrid Janssen en Louise van ’t Hof gekozen.

Wij kijken terug op een geslaagd evenement en hopen volgend jaar weer iedereen welkom te kunnen heten op de Vriendinnendag.

Namens de Damescommissie,
Sybille Obluda

De flight van Bettie van Veen overkwam nog iets bijzonders. Zij maakte de onderstaande foto en schreef er het volgende bij:

Op de Vriendinnendag hing er een drone boven de baan (green hole 1) met name boven onze flight. We schreven maar gauw eerlijk onze score op, omdat we bang waren om gesnapt te worden. Door Obama of de Damescommissie? Dat wisten we niet. Overigens vielen we niet in de prijzen.

Bettie van Veen