Het nieuwe wedstrijdseizoen staat voor de deur!

De wedstrijdcommissie heeft haar eerste taak van het jaar volbracht: de wedstrijdkalender  is vastgesteld. U kunt gaan inschrijven!!

Ondertussen hebben we afscheid genomen van onze voorzitter Wientje Bonga. Zij heeft zich 5 jaar met veel energie ingezet en het zal even wennen zijn om het zonder haar te doen. Ook Cees Esser heeft de Weco verlaten. Allebei nogmaals hartelijk bedankt. Gelukkig zijn er weer nieuwe leden bereid gevonden onze gelederen te komen versterken: Anneke Versluis en Corinne van der Veen.

De wedstrijdkalender laat veelal de bekende wedstrijden zien; we noemen een paar bijzonderheden:

• Openingswedstrijd: de start is traditioneel de laatste zondag van maart: op zondag 30 maart klinkt de shotgun om 13.00 uur (let op: de zomertijd gaat in).
  • Medals: er staan 6 medals gepland: iedere maand één. De Schefferbokaal zal zaterdag 4 oktober uitgereikt worden. Mochten de baanomstandigheden roet in het eten gooien waardoor er één medal niet door kan gaan dan is zondag 19 oktober de reservedatum. Voor de laatste wedstrijd en de bokaal.
  • Koningsdag: de Koninginnedag wedstrijd is nu omgedoopt tot Vlaggen-wedstrijd en die spelen we 26 april, weer ouderwets in strokeplayvorm met veel vlaggen in de baan. We hopen op veel oranje, rood/wit/blauw.
  • Ouder-kind wedstrijd: een gezellig familie 'onder onsje' (net als vorig jaar doen we niet mee met het goede doel van de NGF). Deze dag speciaal greenfee tarief voor uw familielid: € 15.00
  • Strokeplay clubkampioenschappen: de dames lopen dit jaar 3 rondes in plaats van 4. Een op zaterdag en twee op de finaledag. We hopen daarmee de wedstrijd voor meer dames aantrekkelijk te maken.
  • Matchplay clubkampioenschappen: op veler verzoek zijn deze kampioenschappen naar later in het seizoen verplaatst.

U kunt bij alle 'funwedstrijden' een gastspeler uitnodigen. Deze introducee moet in het bezit zijn van een NGF-kaart en een dagkaart (€ 40.00). Introducees worden ingedeeld op basis van een exact handicap van maximaal 36. Hij/zij mag hooguit 5 keer geïntroduceerd worden gedurende een jaar, ongeacht of dit is voor een wedstrijd of voor een vrije ronde.

Het is weer een volle kalender geworden, die tussen competitie, NGF- kalender en baanonderhoud door laveert. We hebben geprobeerd waar mogelijk de spelvormen zoveel mogelijk te variëren en hopen dat iedereen een aantal wedstrijden vindt die bij hem/ haar passen.

De Wedstrijdcommissie begint weer vol energie aan het nieuwe wedstrijdseizoen. We wensen iedereen veel speelplezier en sportieve wedstrijden!

Met vriendelijke groet,

Francies Ochtman (vz)
Paul Kaan (secr)
Pim Pippel (penningmeester)