Nieuwjaarsreceptie

Op de drukbezochte en gezellige nieuwjaarsreceptie proostte onze voorzitter met de aanwezigen op Geluk, Gezondheid en een Goed Golfjaar voor ons allemaal. In zijn toespraak prees hij de fantastische inzet van al onze commissies, evenals de professionele krachten, de greenkeepers, caddiemaster, pro’s, hole 19 en niet op de laatste plaats het secretariaat. Een speciaal welkom was er voor de nieuwe leden en de hoop dat zij snel hun plaats in onze vereniging zullen vinden.
In het nieuwe jaar gaat het bestuur extra inzetten op een goede communicatie met de leden. De voorzitter gaat een blog op onze website voeden, de frequentie van het bestuursinloopuurtje wordt opgevoerd en men bezint zich nog op andere manieren om beter in contact met de leden te blijven. Natuurlijk is en blijft iedereen van harte uitgenodigd om hetgeen men in het belang van onze club bezighoudt met het bestuur te delen, graag zelfs.

Uiteraard was er in de nieuwjaarstoespraak ook veel aandacht voor alle sportieve prestaties.

De bloemenhulde was dit jaar voor de competitieteams van Heren 2, Heren Senioren 3 en Heren Senioren 4, die kampioen in hun poule werden.
Er waren markante handicapverlagingen bij de dames en de heren. Bij de dames ging Quirine van de Gevel met 19,3% naar 9.2; Maaike de Waard verlaagde met bijna 21% haar hcp naar 16.4 en Fleur Goudriaan spande bij de dames de kroon met een verlaging van ruim 21% naar 12.0. Bij de heren ging Erik Stekelenburg met 42,75% naar 14.6; Léon Koning met 52,2% naar 17.2 en als klap op de vuurpijl bracht Yourik van Beek met een verlaging van 65,4% zijn persoonlijke hcp op 8.6.
Ook werd niet voorbijgaan aan het wapenfeit dat Capelle onder de bezielende leiding van Carin de Vaal en Willem Wijnveldt de Rijnmondtrofee heeft binnengehaald.

Nick Eerhart mag zich de golfer van het jaar 2013 noemen. Hij speelde een respectabel aantal wedstrijden, behaalde de 3e plaats bij de strokeplaykampioenschappen en een persoonlijke hcp-verlaging met 23% naar 4.7.
Verleden jaar derde en nu op de tweede plaats: Bart Meijer met 15% hcp-verlaging. Op de derde plaats Paul Hollman die zijn persoonlijke handicap met 14% verlaagde. En op de vierde plaats Marja de Roeper die ook de poldertrofee op haar naam schreef en een persoonlijke hcp-verlaging van bijna 12%.

Na afloop van de nieuwjaarsreceptie ontving iedereen de GreensLeaves 2014 en de jubileumstick en kon men genieten van het nieuwjaarsstamppotten-buffet, dat werd aangeboden door hole 19.