Strokeplay Clubkampioenschap 2014

Aan de vooravond van dit kampioenschap kwam het bericht dat de driving range door brand was getroffen. Strop voor de spelers maar vooral voor Roel en Ineke, die echter niet nalieten om nog een partij uit de smeulende resten geredde ballen beschikbaar te stellen. Iedereen kon dus nog een balletje vooraf slaan.

De baan was perfect verzorgd, greens gemaaid beide dagen en verse pinposities gestoken waarvoor dank aan de greenkeepersstaf.  Ook het weer deed zijn best en versloeg in ieder geval de voorspellingen die belabberd waren, maar op een enkel buitje na bleef het droog en lekker golfweer.

Bij de dames het bekende patroon van weinig deelname (9) waarbij opgemerkt dat het terugbrengen van het programma van vier naar drie ronden, niet het effect opleverde van sterk toegenomen deelname. Kom op dames, ga nou eens mee golfen met z’n allen!

Bij de heren een aardig veld van 32 deelnemers, met dit keer 17 single handicappers die dat ook meermalen lieten zien. Twee eagles op opvolgende holes, vier birdies in negen holes, het gebeurde allemaal. Maar eerlijk is eerlijk, ook spelers erbij die duidelijk maakten dat vier rondjes in twee dagen een zware opdracht is, zeker als je in de staart van het veld verzeild raakt.

Uitslagen:

DAMES (3 ronden)

1. Coos Erdman 4,5 - 234 sl.

2. Vera Rovers 9,7 - 251

3. Mirella van Iperen  8,3 - 253