Verslag van de Handicart Wedstrijd

De Handicart wedstrijd is een van de leukste wedstrijden van het jaar, al was het alleen maar omdat het voor het goede doel is, maar daarover later.

Marjan van Ingen en ik spelen deze wedstrijd de laatste paar jaar regelmatig samen en we wonnen al eens in 2010, nog een reden dus om mee te doen. Maar als je samen meer dan 140 jaar oud bent (en dat ligt niet aan Marjan), en er doen meer dan 50 koppels mee aan deze Greensome, dan reken je op niet meer dan een leuke dag, zeker als je perfecte flightgenoten hebt.

Dat we weer eerste werden, zij het met marginaal verschil, was dan ook een grote verrassing. De prijzen waren, zoals het hoort bij deze wedstrijd leuk maar bescheiden. De opbrengst van de inschrijfgelden gaat nl. naar de handicarts en dat moet maximaal zijn. 900 euro deze keer, keurig, maar volgend jaar graag meer dan 1000.

Aangezien iedereen, hopen we, oud wordt maar toch lichamelijke beperkingen kan krijgen, is het van het grootste belang dat zoveel mogelijk actieve golfers donateur worden. Dan immers kunnen meer handicarts gefinancierd worden en blijft het voor meer mensen mogelijk langer te golfen en dus ook lid te blijven. Hoe meer leden, des te constanter de hoogte van de contributie en dus snijdt zo het mes aan alle kanten.

Aarzel dus niet en wordt donateur van de stichting Handicart.

Marjan en ik hopen Capelle waardig te vertegenwoordigen op de regio wedstrijd op Cromstrijen in september.

Hans Verstegen

Handicart wedstrijd: warme dag met mooie opbrengst voor de Stichting Handicart

Tweede Pinksterdag speelden 100 deelnemers een greensome wedstrijd voor het goede doel. Het was een lange, warme en benauwde dag... het onweer dreigde.... alle handicarts gingen met 2 personen de baan in...en...er zijn heel wat zweetdruppels gevallen. Veel teams hadden dan ook moeite met de laatste holes. Gelukkig waren de weergoden ons goed gezind. Het was vooral een gezellige en zeer geslaagde dag.

De nieuwe clubconsul, Jan Willem Elte, was blij verrast met de uiteindelijke opbrengst van € 900,- voor de Stichting Handicart.

Het blijkt altijd weer moeilijk om een bal te slaan vanaf een plaats waar je zelf nooit komt, maar de winnaars behaalden toch dankzij goed teamwork 42 stableford punten; Marjan van Ingen en Hans Verstegen gefeliciteerd. Zij zullen Capelle vertegenwoordigen op de regionale finale dag in september. Marianne en Jan Goud behaalden net als Petra van den Brom en René de Beer 41 stableford punten.

Tot grote vreugde ontvingen alle deelnemers hét balletje van de Stichting Handicart.

Nogmaals onze dank voor uw bijdrage.

De wedstrijdleiding