Commissieleden van het Capels Senior Open bezoeken het Leontienhuis.

Een aantal leden van de commissie van het Capels Senior Open heeft een bezoek gebracht aan het Leontienhuis, dat nog in de steigers staat. Het Leontienhuis is ondergebracht in de monumentale boerderij Nooit-Gedacht aan de Zevenhuizense Zuidplasweg in Zevenhuizen. De renovatie van de boerderij uit 1925 is in volle gang.

Volgens een overeenkomst met de gemeente neemt de Leontien Foundation de renovatie geheel voor haar eigen rekening. Door deze constructie is het Leontienhuis een lage huur verschuldigd aan de gemeente. De officiële opening staat gepland op 5 juli 2015, de dag dat de Tour de France het huis passeert.

Het Leontienhuis wil de kwaliteit van leven van mensen met een eetstoornis en hun naasten verbeteren. Daarnaast wil het Leontienhuis mensen met een eetstoornis motiveren richting herstel en (hernieuwde) deelname aan de maatschappij. De exploitatiekosten dienen volledig gedekt te zijn door fondswerving en donaties. De werving van donateurs is al in volle gang.

In principe wordt de ondersteuning, aan mensen met een eetstoornis, door vrijwilligers, kosteloos aangeboden. Het Leontienhuis is een inloophuis en patiënten worden aangeduid als bezoekers.

Bij het inloophuis zijn inmiddels al ruim 40 vrijwilligers actief betrokken. Wij zijn blij dat wij als golfclub Capelle ons steentje kunnen bijdragen aan dit fantastische initiatief van Leontien van Moorsel. Na afloop van ons bezoek stond Leontien ons persoonlijk nog te woord en zij bedankte de golfclub voor het genomen besluit om haar foundation nogmaals financieel te ondersteunen.