Competitieverslag Dames 1 Senioren 2015 Hoofdklasse

L'histoire se répète toujours …

Vorig jaar was het voor ons, Dames 1 Senioren, promotie dat de klok sloeg. Het ging toen om de laatste flight, laatste hole en laatste put! Zou het in 2015 wederom zo spannend worden. We hadden in ieder geval goede moed en aan de banen heeft het niet gelegen.

Het eerste wapenfeit vond plaats op de Koninklijke Haagsche Golfclub tegen de Kennemer. Prachtige baan natuurlijk en altijd een feestje om te mogen spelen. Met een zwaarbevochten partij, mede door stormachtige omstandigheden, kwamen wij met een stand van 9-9 in Capelle terug. Een redelijk begin zou later blijken.

De tweede donderdag traden wij aan op de Kennemer tegen de dames van Broekpolder en daar werd duidelijk dat we bij winst ons in ieder geval zouden handhaven in de hoofdklasse. Met een feestelijke stand van 11-7 in ons voordeel keerden wij glimlachend naar huis terug. Het eerste doel was bereikt, handhaving in de Hoofdklasse.

De derde donderdag op de schitterende Noordwijkse golfclub tegen de gedoodverfde kampioenen, de Haagsche dames. Het behoeft weinig verdere uitleg want met een nederlaag op zak keerden wij in Groot-Rotterdam terug. Een ervaring rijker en tevens een illusie armer. Tsja …... ?

De week hierna, onze laatste speeldag, op Broekpolder hadden wij de kans om ons zo goed mogelijk voor te sorteren voor de eindstand in de poule. De Noordwijkse dames waren uiteindelijk het slachtoffer van onze tomeloze dadendrang. Met een zwaarbevochten 10-8 overwinning waarbij het weer ging om de laatste flight, de laatste hole en laatste put, was het reeds duidelijk dat wij overall tweede in de poule zouden worden met, ook al duidelijk, de Haagsche dames op de onbetwiste eerste plek.

De laatste dag konden wij uiteindelijk relaxen, door als gastvrouwen onze andere poule-tegenstanders te observeren en eindscores te prognosticeren. Altijd mooi om in zo'n totale competitie het bekende kaf van het koren gescheiden te zien worden. Eigenlijk onnodig te melden dat wij als gastvrouwen uiteraard geëxcelleerd hebben.

Vanaf deze plaats nog de welgemeende felicitaties aan de andere Capelse teams die hun poule winnend afgesloten hebben en veel succes in de eventuele promotie wedstrijden. Wij gaan het in ieder geval volgend seizoen nog een keer proberen.

Met hartelijke groeten,

Dames 1 senioren, voor deze Daniella