De voorzitter loopt een rondje van 42

Beste leden, wat een feest, het is zo langzamerhand heerlijk weer geworden, de baan ligt er fantastisch bij en dan is het beslist geen straf een rondje op onze Capelse te lopen. Dat heb ik dan recent ook vol overgave gedaan en grandioos, een fijne rol op de fairways, je krijgt waarachtig de idee dat alles lukt. Als zo aan het begin van het seizoen de zaken zo in elkaar steken dan kan het niet anders of het wordt een “wereldseizoen”.

Van harte hoop ik dat het u de komende tijd ook zo vergaat, alle elementen zijn er voor aanwezig en greenkeepers en baancommissie doen er alles aan om de omstandigheden optimaal te krijgen en te houden.

Wanneer je dan na het uitholen op de 18e vol tevredenheid en best een beetje trots op jezelf je welverdiende 19e hole gaat genieten in de wetenschap dat je een 42 kunt noteren, dan kan je dag niet meer stuk.

42, is dat niet erg veel? Ja dat is heel veel maar voor het geval ik de indruk gewekt mocht hebben dat het om stableford punten gaat moet ik, op de valreep, nog iets rechtzetten. Nee het ging niet om stableford punten maar om het aantal pitchmarks dat ik op die ronde gerepareerd heb. Helaas is dit een ervaring die meer van onze leden ten deel valt. Natuurlijk die pitchmarks zijn altijd van een ander  maar toch…..en daarom wens ik u bovenal toe dat die ronde van u straks wel over stableford punten of over slagen gaat. Pitchmarks? Neem er per ronde 36 voor uw rekening: op elke green die van uzelf en een tweede die een ander per ongeluk over het hoofd gezien heeft. Kleine moeite en het vergroot echt het spelplezier voor ons allemaal.

André Korenhof