KRAPELLECUP in ere hersteld

De Krapellecup, een cup die verbonden is aan een bestuurswedstrijd tussen Kralingen en Capelle is zondag 8 november voor het eerst weer gespeeld sinds 2009. Het aanvankelijke voorstel (van Kralingen) om netto stroke te spelen hebben we omgebogen naar matchplay (van scratch) met de Rydercup-regel dat ingeval van gelijk spel de cup blijft waar hij is.

Kralingen kon niet meer dan 3 bestuursleden mobiliseren zodat ook wij met dat aantal zijn aangetreden. Onze secretaris, Lex Cleton (10.1) liet sport- en spelcommissaris Simone Mahlman (10.9) op de 15e het nakijken; wedstrijdcommissaris Peter de Munnik (19.7) en sport- en spelcommissaris Alexander Diepenhorst (15.8) verlieten de 18e all square en voorzitter André Korenhof (26.2) moest op de 17e in de secretaris van Kralingen, Hubert Collé (23.8) zijn meerdere erkennen.

Eindresultaat: 3-3 en dus blijft de cup in Kralingen. Volgend jaar nemen we revanche en als het dan net zo gezellig is als deze keer (en ook de weersomstandigheden weer meewerken) is succes verzekerd.