Sinds 4 februari 2015 is op de home page van onze website (onderaan) een mogelijkheid gecreëerd om afbeeldingen van de G&CCC op Pinterest te bekijken:

Wat is Pinterest?
Pinterest is een digitaal prikbord waarop wij op een eenvoudige en leuke manier afbeeldingen en begeleidende tekst over onze golfclub met elkaar kunnen delen.

Daarnaast kunnen we het ook commercieel inzetten door te laten zien dat we inderdaad een ‘bruisende vereniging’ zijn waar van alles wordt georganiseerd door leden voor leden.

Hoe werkt Pinterest ?
Pinterest is eigenlijk een moderne versie van het prikbord waarop gebruikers interessant beeldmateriaal zetten en dat delen met anderen. Het is ook een soort knipselmap, waarbij mooie afbeeldingen van andere sites worden 'gepind' en op 'boards' geplaatst. Voor een korte en simpele uitleg, kunt u dit filmpje bekijken: klik hier

Een digitaal prikbord is een verzameling 'pins' in een bepaalde categorie, bijvoorbeeld 'golfen' of 'fijne vakantiebestemmingen', etc. De mogelijkheden zijn legio. Andere gebruikers van Pinterest kunnen die prikborden bekijken en de afbeeldingen ook weer pinnen. Voordeel daarbij is dat de oorspronkelijke URL van de website van een plaatje - bijvoorbeeld van de G&CCC - behouden blijft.

Voor uitgebreide informatie en ‘tutorials’ kunt u onder andere hier kijken

Als u de eerste keer op Pinterest komt wordt u gevraagd om uw email adres, een wachtwoord en wat onderwerpen die u interesseren op te geven. Daarna kunt u gelijk aan de slag.

Hoe gaan we Pinterest gebruiken ?
Een mooie foto van de baan; de winnaar van een wedstrijd; foto’s van een leuk evenement. Het kan de volgende dag op de website staan zodat iedereen daarvan kan meegenieten. Daarnaast krijgen bezoekers, potentiële leden en greenfee spelers via de afbeeldingen van baan en het clubhuis ook een goede indruk van de golfclub en het verenigingsleven.

Het secretariaat, de commissies en het bestuur zullen in eerste instantie ons Pinterest bord gaan vullen. Daarbij zal natuurlijk niet zomaar alles geplaatst worden. Er wordt rekening gehouden met het onderwerp, de goede smaak en de privacy van onze leden, maar mocht u zich toch aan een foto storen, neem dan contact op met het secretariaat zodat deze kan worden verwijderd.

Nog niet zo lang geleden hadden we een gedrukt clubblad. Nu zijn er de Nieuwsflitsen die voor de grotere en formelere onderwerpen worden gebruikt, maar veel leden hebben aangegeven dat zij het leuke kleine dagelijks nieuws wél missen. Met de introductie van ons Pinterest prikbord kan elk actueel onderwerp de volgende dag op de website staan. Heeft u interesse om hier ook een bijdrage aan te willen leveren, laat het dan weten aan het secretariaat! Wij wensen u alvast veel Pinterest plezier.