Verslag Handicart wedstrijd, 14 mei 2015

Hemelvaartsdag was Jan Willem Elte, onze clubconsul, al vroeg aanwezig met een grote bak vol balletjes van de Stichting Handicart. Het weer was ons goed gezind en om 10 uur ging de eerste flight van start. In totaal waren er 84 deelnemers. Hoe nodig de handicarts zijn, bleek ook weer deze wedstrijd: alle handicarts gingen dubbel bezet de baan in (eigenlijk waren er te weinig karren!).

In navolging van de finaledag van de Stichting Handicart was de handicap verrekening ¾ per team, wat wel zorgde voor een extra uitdaging. Om 17.00 uur kwam de laatste flight binnen.

Tijdens de prijsuitreiking riep Jan Willem iedereen op om toch vooral donateur te worden van de Stichting. De wedstrijdleiding kon hem namens alle deelnemers een bedrag van €700.-- overhandigen!

Veilingmeester Peter de Munnik heeft de overgebleven balletjes per opbod verkocht. Loes van Tilborg is voor € 65.--de trotse bezitter geworden van de 39 overgebleven ballen. Ook deze opbrengst is naar het goede doel gegaan.

De derde prijs ging naar het echtpaar Geerdes (35 stb.punten); Janet de Munnik werd met haar partner Jaap Peters tweede (ook 35 pt.).

De eerste prijs is heel knap gewonnen met 36 stablefordpunten door Mirella van Iperen en Jan Prins (Pl.hcp 7). Zij zullen Capelle vertegenwoordigen op de Regionale finale dag op de Rijswijkse Golfclub. We wensen hen veel succes!

Zo kunnen we terugkijken op een heel geslaagde wedstrijd met een mooie opbrengst voor de Stichting Handicart: iedereen nogmaals bedankt.

Namens de wedstrijdleiding, Francies Ochtman