Verslag van de Openingswedstrijd - Clubhandicappers

Verslag Openingswedstrijd clubhandicappers op maandag 30 maart 2015.

Met het uitschrijven van een Shotgunwedstrijd bestaat altijd het risico dat je de baan niet helemaal vol krijgt, ook omdat we deze dag een week moesten opschuiven, maar met wat vernuft van de wedstrijdleiding, in handen van Frank Jongepier en Bas van Nes, lukte het prima de 56 spelers gelijktijdig te laten starten. Dat was nog een hele klus, want ze hadden te maken met het niet kunnen inzetten van handicarts door de vele regen, door no-show, ziekte-uitval, etcetera. Desondanks was de baan goed bezet. De straffe wind was de grote tegenspeler tijdens deze Greensome stableford wedstrijd, maar buien zijn ons bespaard gebleven en er was zelfs af en toe een mager zonnetje.

De bitterballen bij de borrel maakten veel goed en Lukas en zijn collega’s hadden weer danig hun best gedaan het diner tot een feestje te maken. Voorzitter Henk Spek had een vriendelijk welkomstwoord en hij gaf een opmaat voor de te verwachten activiteiten voor onze maandagmiddagclub, zoals theorie-avonden te geven door Peter Hakkesteegt, inlooplessen bij Frans Willem Castien voorafgaand aan de wekelijkse instuif, Q-wedstrijden 1 x per maand en themawedstrijden zoals de vlaggenwedstrijd, vossenwedstrijd en 4-stokkenwedstrijd. Hij dankte de commissieleden voor hun inzet en benadrukte het belang van de geassumeerden, die onontbeerlijke hulp bieden achter de inschrijftafel in het zomerseizoen.

Frank Jongepier huldigde de prijswinnaars van de Winter Eclectic; de beste score werd behaald door Hanneke Kranendonk met 56 punten, 2 birdies en 6 parren. Op zijn bekende onnavolgbare wijze vermeldde Frank in exacte getallen en percentages de opkomst gedurende de winter, de uitval door de weersomstandigheden en de behaalde birdies en parren. Voor deze Openingswedstrijd werden prijzen uitgedeeld voor leary’s, neary’s en longest drive. De introducés Raymond Herbers en Marianne Smets hebben uitstekend gegolfd en zij vielen dan ook in de hoofdprijzen. Frank kondigde nog aan dat er komend seizoen matchplaywedstrijden gespeeld gaan worden, wat iets nieuws is voor onze spelers.

Extra aandacht werd gevraagd voor de lezingen. De eerste interessante voordracht is al gehouden door Joop van Oord, waar ook social mixers bij aanwezig waren. De volgende lezing neemt Jan Verzijden voor zijn rekening op 13 april. U zult daar nog meer over horen.

De dag kon niet meer stuk. Een speciaal woord van dank was er voor Roel en Ineke, die als prijs een lesuur ter beschikking stelden. Ook Frans Willem Castien liet zich niet onbetuigd. Het belangrijkste was de sportieve en gezellige sfeer, die zo kenmerkend is voor de clubhandicap-bijeenkomsten.

Lies Elte, secretaris

Foto van Nelly van Geelen - 'Gezellig samen aan de dinertafel'.