Verslag Vriendinnendag 30 juni 2015

Op de prachtige en zonnige laatste dag van juni werd de jaarlijkse Vriendinnendag georganiseerd door de Damescommissie. Het thema dit jaar was China.

Ondanks de warmte waren er toch vele dames die hun creativiteit de vrije loop hadden gelaten en er waren zelfs dames die de hele wedstrijd hun outfit hadden aangehouden en dat met een temperatuur van ongeveer 25 graden.

Er waren dames in Chinese kledij, dames die de kaart van de afhaalchinees hadden verknipt en op hun T-shirt hadden bevestigd en er waren dames die het toch nog voor elkaar hadden gekregen om een klein staartje in hun korte haar te frunniken en daar doorheen nog een Chinees eetstokje hadden gestoken. Ook waren er dames met hele bijzondere hoeden. We zagen zelfs hoeden met tussen de eetstokjes een golfbal! Heel geestig allemaal en zeer origineel.

Uiteraard heeft de damescommissie goed gekeken naar de verklede dames om zodoende de prijs te kunnen uitreiken aan de vriendinnen met de mooiste Chinese kleding. Dit jaar waren dat de dames Ingrid Janssen en haar vriendin Louise van ’t Hof, die er met kop en schouders bovenuit staken. Ze droegen zelfs de hele dag een pruik!

Onderweg kwamen de dames een goed gevulde partytent tegen met frisdrank en rosé, maar ook met fruit en zoute versnaperingen. De dames die aan de rosé gingen, waaronder ondergetekende, moesten dat met slechter spelen bekopen, maar het was wel lekker!

Verder werd er natuurlijk ook gegolft en ook dat leverde prijzen op. Er waren prijzen te vergeven voor de neary en de leary (één voor de gast en één voor de vriendin), en natuurlijk voor de paren met de beste scores in de wedstrijd.

De neary werd uitgereikt aan: Gast José van Eijkelenburg en ons lid Marja de Roeper.

De leary werd uitgereikt aan: Gast Caty Kaufman en ons lid Anneke Versluis.

De eerste prijs ging dit jaar met 42 stableford punten (31 slagen) naar Gwen van Aalst en Lenie Meijerink. Dit was een op het laatst bij elkaar gezet paar, omdat ze beiden  door omstandigheden niet met hun  vriendin konden spelen.

De tweede prijs was voor Yvonne de Waard en Sandra van de Gevel met 40 punten (31 slagen).

Lelus Vellekoop en José van Eijkelenburg wonnen samen de derde prijs ook met 40 punten (34 slagen).

Een geweldige prestatie van al deze dames, die het toch maar deden onder de gegeven omstandigheden.

Na de wedstrijd was er een drankje en een hapje en van het Chinese buffet hebben de dames genoten. Dat was uitstekend. Complimenten voor de kok en de keuken.

Kortom, het was een heerlijke dag!!!

Namens de Damescommissie,

Marianne Verhoeff