Werkzaamheden in de baan - bericht van de Baancommissie

In de afgelopen Baan Flash zijn de werkzaamheden aan de baan aan de orde geweest.

Hierbij enige citaten uit deze Baan Flash:

"Daartoe starten binnenkort de ophogingen van de fairways van hole 6 en hole 10. De gele tee van 6 wordt gerenoveerd, evenals de beide tees van hole 10. De gele tee van hole 14 wordt weer recht gezet”.

"Om ervoor te zorgen dat ook onze handicartgebruikers zo lang mogelijk door kunnen spelen bij slechte weersomstandigheden, worden bestaande paden uitgebreid met nieuwe gedeeltes”.

Het zal niemand zijn ontgaan dat deze werkzaamheden in gang zijn gezet.

Bij de planning is alles er op gericht om de baan in orde te laten zijn wanneer het zeer drukke seizoen van qualifying wedstrijden, shotguns, gezelligheidswedstrijden, toernooien en commerciële activiteiten een aanvang neemt.

Voor de competitieperiode zijn er echter enige belemmeringen. Gelukkig zijn dit niet de gerenoveerde tees, want daarvan kan nu al gebruik gemaakt worden door de toepassing van zogenaamde big slabs.

De ophogingen van de fairways van de holes 6 en 11 zijn nog niet klaar, maar deze liggen voor het merendeel van de competitiespelers niet in de weg, gezien de afstand tot de tees. Het helemaal gereed zijn hiervan is afhankelijk van het weer (lees: de temperatuur) die noodzakelijk is, om het gras te laten groeien.

De paden zijn in aanleg en binnenkort gereed. De uitkomende grond wordt dankbaar gebruikt voor de ophogingen. Tot die tijd worden de tracés aangemerkt als GUR, evenals de ophogingen.

Een dankbare taak voor de captains van de ontvangende teams, om onze gasten daarop attent te maken.

Duidelijk moet zijn, dat het uitvoeren van de werkzaamheden een kwestie is van schipperen met de factoren: competitieperiode, een zeer druk wedstrijdseizoen en, als belangrijkste, het klimaat.