C.O.J.G. 25 Jaar

Binnenkort vertrekken de leden van het C.O.J.G. oftewel de woensdagavondclub voor hun jaarlijkse wedstrijd om de Rode Jas.

Op initiatief van Wim Labee en 6 andere leden is in 1991 het Capelse Onafhankelijke Jongeren Genootschap opgericht.

Dit jaar vieren wij dus ons 25-jarig lustrum.

Het is een vriendenclub die in de maanden waarin de zomertijd van kracht is, op de woensdagavond een 9 holes stableford wedstrijd speelt. Aansluitend op de wedstrijd wordt er geborreld en gezamenlijk gedineerd. Van de wedstrijd op de woensdagavond worden de stablefordpunten bijgehouden voor een overall beker, de “Coupe des Jeunes”.

Buiten de woensdagavond wedstrijden is er een openingswedstrijd, een wintereclectic, een matchplay kampioenschap individueel, een matchplay kampioenschap voor een team en een individueel stableford kampioenschap.

De wedstrijd van het jaar is de individuele stableford kampioenschap. Er wordt gestreden om de Rode Jas. De wedstrijd wordt meestal eind september op een andere baan, die zolang mogelijk geheim is, gespeeld.

Voor dit jaar is de bestemming niet meer geheim. Van 1 oktober tot en met 4 oktober gaan we naar Spanje aan de Costa del Sol. Er wordt gespeeld op 4 banen: Santana, Cabopino, La Cala Azië en El Chaparral.

Op dit moment bestaat de club uit 16 leden. Ooit zijn wij begonnen met 30 leden maar door verschillende omstandigheden is dit aantal teruggelopen. Een aantal leden hebben wij ten grave moeten dragen. In een geval letterlijk waarbij een aantal leden de kistdragers waren van Peter van Staveren.

Gelukkig zijn er ook leuke gebeurtenissen geweest: de jaarlijkse reis, thema-avonden zoals de Russische-, Mexicaanse-, Sinterklaas- en de Sixties-avond compleet met fonduestellen, gitaar en zang.

De club blijft trouw aan haar motto: golf en gezelligheid.

Ton Leliveld, Voorzitter C.O.J.G.