Ryder Cup wedstrijd 13 oktober jl. druk bezet

Het was een frisse maar prachtige dag en met 44 teams van 2 personen werd er om 13:30 uur gestart (shotgun). Vastberaden om te winnen gingen alle teams de baan in en werd er serieus gestreden om de felbegeerde Ryder Cup. Halverwege de wedstrijd werden alle deelnemers in de baan voorzien van verse hotdogs met zuurkool, flesjes water, energy drankjes en candybars.

Voor een overzicht van de foto's klik hier

Na de 18 holes wedstrijd kwamen alle teams langzaamaan binnen in het clubhuis, waar de open haard inmiddels was aangestoken, zodat iedereen zich kon opwarmen. Het team van restaurant Hole 19 serveerde drankjes en een uitgebreid bittergarnituur.

De scorekaarten werden ingeleverd, zodat de wedstrijdleiding zich kon buigen over de scores van alle teams. Om 19:30 uur gingen de deelnemers in het restaurant aan tafel waar een voortreffelijk diner werd geserveerd door het team van restaurant Hole 19.

Na afloop van het diner vond de telling van de scores plaats en ook dit jaar weer werd de Ryder Cup gewonnen door de teams van Golfbaan Hitland met een score van 22 voor Hitland tegen 18 voor Capelle. Nogmaals van harte gefeliciteerd!

De Neary (gesponsord door De Haij & Van der Wende Advocaten) werd deze dag gewonnen door Gerard Schotting voor Seykens den Ouden. Gerard van der Wende reikte een prachtig Ice Watch horloge uit.

Ook werden deze avond de ‘Overall’ winnaars van de Bedrijvencompetitie 2016, het team van VKC, Bert van Kommer en Bart Meenks, nogmaals in het zonnetje gezet door Gerard van der Wende die hen naast bloemen en de Bedrijvencompetitie Bokaal, de blazers van De Haij & Van der Wende uitreikte.

Namens Golfbaan Hitland en de Golf & Country Club Capelle aan den IJssel willen wij iedereen heel hartelijk danken voor deelname aan de Bedrijvencompetitie en de Ryder Cup in 2016 en wij hopen u allemaal ook in 2017 bij de Bedrijvencompetitie en de Ryder Cup wedstrijd te mogen begroeten.