Verslag DC Trofee 2016

Ondanks de slechte weersvooruitzichten hebben 44 dames ingeschreven voor de wedstrijd om de Damescommissie Trofee op 14 juni. Sinds 1993 wordt deze wedstrijd – het sportieve hoogtepunt van het jaar – in samenwerking met onze sponsor Juwelier van Willegen georganiseerd.

Bij het begin van de wedstrijd was er nog hoop dat het mee zou vallen met het weer, maar uiteindelijk begon het te hozen. De dames van Capelle zijn niet bang om nat te worden, maar toen zich onweer aankondigde, werd de wedstrijd na 9 holes gestaakt.

Toen iedereen weer in een droge outfit in het clubhuis zat, kon er worden genoten van de lekkere aardbeientaartjes die ook dit jaar weer door hole 19 werden verzorgd en het werd heel gezellig.

De longest drive werd gewonnen door Coos Erdman met een afslag op hole 8. Er is niemand in geslaagd de neary op hole 3 te winnen. Die prijs ging dit jaar naar de vierde in het klassement.

Henny Jacobsen Jensen mocht dit jaar de DC trofee in ontvangst nemen.

De volgende dames wonnen prachtige prijzen die ook dit jaar weer door Cecile van Willegen ter beschikking werden gesteld:

1e   prijs

Henny Jacobsen   Jensen (20 punten, hcp 26.5)

2e   prijs

Ann-France van   Waardenburg (eveneens 20 punten, maar een iets lagere score op de laatste 6   holes, hcp 34.0)

3e   prijs

Wijntje de   Graaf (19 punten, hcp 23.7)

4e   prijs

Erica van Eik   (18 punten, hcp 24.9)

Met dank aan Cecile en Ingrid van Willegen en alle dames die er weer een feestje van hebben gemaakt, kijken we terug op een natte, maar wel gezellige dag.

De damescommissie