Verslag Gouden Koets Wedstrijd

Gouden Koets Wedstrijd op 20 september 2016

Wat  later in het seizoen hebben we gewoon prachtig weer met de door de damescommissie georganiseerde wedstrijden. Ook op dinsdag 20 september tijdens de Gouden Koets wedstrijd was het weer schitterend. Iedereen liep te genieten van de prachtige nazomer. De uitgenodigde heren liepen als prinsen door de baan.

Er deden weer veel koppels mee, waarvan de meesten een dame en een heer bevatten, maar ook waren er koppels met alleen dames. Alles was goed op deze bijzondere damesdag.

Er deden 68 mensen mee en de baan was dan ook geheel bezet. Jammer was wel dat hole 7 gesloten was, vanwege groot onderhoud, maar ach, een kniesoor die daarop let. Gelukkig kon onze wedstrijd gewoon doorgaan vanwege het prachtige weer, waardoor vorige week het groot onderhoud van de baan bijna was afgerond behalve hole 7 dan. Dinsdag was de reservedag, maar daar hoefde geen gebruik van gemaakt te worden.

Na de wedstrijd wachtte er een heerlijk hapje bij de borrel. Iedereen genoot zeer daarvan, behalve de mensen die niet van zalm houden natuurlijk.

De Wedstrijd werd met een zeer overtuigende hoeveelheid punten gewonnen door Mike Gallagher en Anneke Stekelenburg (54 punten bij een gemiddelde hcp van 17). Mike ging zelfs nog op zijn knieën voor zijn prinses!

Op de tweede plaats eindigde het echtpaar Janet en Peter de Munnik met 48 punten (bij gem. hcp van 17) en op de derde plaats, eveneens met 48 punten en gem. hcp van 18, eindigden Peter Wanders en Ingrid Janssen.

Voor de derde prijs kwamen een aantal koppels in aanmerking maar er werd gekeken naar de laagste gemiddelde handicap, dus vielen er een aantal koppels af. De prachtige scores werden natuurlijk ook mede veroorzaakt door het touwtje dat elk koppel mee kreeg en waarmee ze hun scores konden verbeteren.

De Damescommissie