Verslag van de Damesslotwedstrijd 2016

Traditiegetrouw werd het zomerseizoen 2016 door de dames van Capelle met een Texas Scramble (strokeplay) en een High Wine na afloop afgesloten. De weersvoorspellingen van het KNMI waren zorgwekkend – code geel – maar uiteindelijk viel het mee. Het werd wel een beetje nat, maar we hadden gelukkig geen last van onweer of windhozen. Het werd een leuke en gezellige dag en er werd zeer goed gescoord. De winnaars waren:

1e prijs:    Ellen van Noort, Will Notenboom en Nelly van Geelen met een netto score van 49 slagen en een gemiddelde PHcp van 29.

2e prijs:    Yvonne Groen, Anna-Marie ten Raa en Karin Cleton met een netto score van 51 slagen en een gemiddelde PHcp van 23.

3e prijs:    Mieke Nijman, Erica van Eik en Francine Beij met een netto score van eveneens 51 slagen, maar een hogere gemiddelde PHcp van 31.

Verder werden er ook de winnaars van de Zomerinstuiven en de Iron Lady 2016 bekend gemaakt. Voor deze wedstrijden geldt dat naast mooie prestaties ook frequent meedoen de kans om te winnen verhoogt.

Bettie van Veen was met 261 punten de winnaar van de Zomerinstuiven 2016. De tweede prijs ging naar Mieke Nijman met 238 punten en de derde prijs was voor Gwen van Aalst met 226 punten.

De Iron Lady Trofee – de overall prijs voor de Medals - werd voor de tweede keer uitgereikt. In 2016 werden er acht Medals gespeeld. Het laagste resultaat van diegenen die aan alle Medals meededen, kwam te vervallen. Ellen van Noort behaalde met 219 stablefordpunten over zeven Medals de hoogste score en mag zich de Iron Lady 2016 noemen.

Alle winnaars van harte gefeliciteerd!

We kijken terug op een zeer geslaagde en gezellige dag en een lekkere, door Hole 19 verzorgde High Wine.

We kijken ook vooruit naar een winterseizoen met hopelijk mooi winterweer, Eclecticwedstrijden, Bridge en de Kerstlunch op 20 december. De eerste Eclectic Instuif is op 25 oktober (inschrijven van 9:30 tot 10:30 uur). Op 28 maart 2017 zullen we het winterseizoen 2016/2017 afsluiten met de Openingswedstrijd 2017.

De damescommissie