Wapengekletter NGF competitie 2016

Nu het wapengekletter van de competitie, behoudens voor de jeugdcompetitie, voorbij is, moeten we vaststellen dat we dit seizoen niet verder gekomen zijn dan ‘bijna kampioenen’.

Dat is een groot verschil met voorgaande jaren en tegelijkertijd een uitdaging om voor de volgende competitie hier extra motivatie uit te putten. Jammer genoeg is er een (klein) aantal teams gedegradeerd maar het gros van de 19 teams heeft zijn positie behouden.

Erg verguld zijn we natuurlijk met het feit dat de beide eerste herenteams hun posities in de 1e klasse standaard (36 holes) respectievelijk reserve 1e klasse (36 holes) hebben kunnen behouden. Bij de senioren teams hebben zowel de dames (27 holes) als de heren (18 holes) de klassering in de hoofdklasse veilig gesteld. Heren senioren 1 en Heren 1 (27 holes) zijn er evenzeer in geslaagd de 1e klasse-plaatsen te behouden.

Al bij al een bemoedigend resultaat. De 19 teams die met zo’n 120 speelsters en spelers actief zijn geweest hebben de clubkleuren met verve verdedigd en ook het gastheer(vrouw)schap tot volle tevredenheid van de bezoekende teams vervuld.

Nu nog kijken hoe het de jeugd vergaat. We zijn benieuwd.