Winnaar Rabo-IJspegel bokaal bekend!

Na een lang, maar vooral nat winter-seizoen is afgelopen zondag de RABO-IJspegel bokaal uitgereikt aan Daniëlla Wijnveldt.

De wedstrijdcommissie zette voor deze eclectic 5 wedstrijden op de kalender; helaas moesten de wedstrijden van december en januari afgelast worden in verband met de te natte baan.

Zo heeft een min of meer vaste groep deelnemers met elkaar gestreden om in 3 wedstrijden de meeste stableford bij elkaar te sprokkelen. Er blijken verschillende tactieken te zijn: de ene speler wil precies de score van de vorige wedstrijd(en) weten om te weten op welke hole hij vooral kan scoren;  de ander gaat vrijuit slaan omdat hij toch altijd zoveel mogelijk stableford punten wil halen.

De laatste wedstrijddag begon de wedstrijd met vorst in de baan, waardoor de eerste 9 holes met wintergreens gespeeld werden. Dit gaf iedereen de kans zijn score flink te verbeteren. Gert van der Wouden won in het totaal klassement de 3e prijs en was bovendien  met zijn score van 42 stableford punten de winnaar van de dag. Peter de Munnik veroverde met 47 stableford punten in 2 wedstrijden de 2e plaats.

De RABO-IJspegel-bokaal is gewonnen door Daniëlla Wijnveldt, die in totaal 48! stableford punten behaalde. Een prachtig resutaat.

Het was een mooie, zonnige afsluiting van het winterseizoen.

Nu op naar het ‘zomerseizoen’!

De openingswedstrijd is maandag 28 maart op 2e paasdag.

Namens de wedstijdcommissie, Francies Ochtman

Voor stand van de IJspegel trofee - KLIK HIER