CHC: Vlaggen wedstrijd en lezing op maandag 8 mei 2017

VLAGGENWEDSTRIJD MET LEZING op maandag 8 mei 2017

Ook dit jaar hebben we enthousiaste sprekers uitgenodigd en bereid gevonden om voor ons een lezing te houden na onze golfinstuif. De eerste spreker is bij ons te gast op 8 mei:

Dr. Rob Jonquière,

Interim-directeur van de NVVE (Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde);

Hij zal ons over het actuele onderwerp “euthanasie” veel kunnen vertellen:

Naast de toepassing in situaties van ondraaglijk en uitzichtloos lijden door bijvoorbeeld terminale kanker, wordt in Nederland meer en vaker ook euthanasie bij bijzondere, niet per se terminale situaties (psychiatrische patiënten, dementerenden en zogenaamd voltooid leven) toepasbaar en binnen de wettelijke grenzen geacht te zijn. De inleiding zal zich verder vooral richten op de specifieke problemen die kunnen optreden in relatie tot euthanasie(wensen) bij dementie: wilsbekwaamheid, wilsverklaring, e.d.

Tot slot worden er twee stellingen gepresenteerd ten behoeve van de discussie:

- Een goede arts-patiënt relatie en tijdige communicatie over het levenseinde in geval van dementie, is een conditio sine qua non voor de feitelijke inwilliging van een euthanasieverzoek;

- Palliatieve sedatie kan per definitie NIET euthanasie vervangen.

De lezing zal om ongeveer 18.00 u. beginnen, na de prijsuitreiking van de 18-holers.

(Hole 16 zal die dag gesloten zijn wegens werkzaamheden.)

Wij denken dat ook de 9-holers deze voordracht niet aan zich voorbij willen laten gaan.

Bij de inschrijving voor deze vlaggenwedstrijd(12 u. 18 holers, 12.30 u. 9 holers) kunt u ons doorgeven of u meedoet aan de gezamenlijke dagschotel na afloop van de lezing.

U krijgt een vlaggetje mee met daarop vermeld uw naam en aantal slagen; u plaatst de vlag waar de bal met de laatst toegekende slag is geëindigd. De “verste” vlag is winnaar.

Bij regen gaan bij voldoende belangstelling de lezing en de maaltijd gewoon door. In dat geval verzoeken wij u die maandag voor 13 uur uw aanwezigheid en of u blijft eten door te geven via mailadres lies_elte@hotmail.com, tel. 0182-518151, zodat de organisatie daarmee rekening kan houden.

De Social Mix golfers en andere belangstellenden voor de lezing zijn van harte welkom.

Met vriendelijke groet,

Namens de clubhandicapcommissie G&C.C.C.

Lies Elte