De Burenstrijd; Arie Sommer Memorial Match

De burenstrijd is de jaarlijkse wedstrijd tussen 2 zorgvuldige geselecteerde teams van GC Kralingen en GC Capelle. De eerste wedstrijd (voor zover) bekend dateert uit 1991. Wijlen Arie Sommer, die beide golfclubs een warm hart toedroeg,  was initiatiefnemer van deze wedstrijd. Daarom is er besloten deze wedstrijd ook wel de Arie Sommer Memorial Match te gaan noemen.

Ook dit jaar heeft deze match plaatsgevonden op 19 mei jl. op Landgoed Bergvliet in Oosterhout. Beide teams bestond uit 8 spelers. De wedstrijd bestaat uit 4 matches 9 holes greensomes en 8 matches 9 holes singles. Een getergd team van Capelle, de laatste 3 keer was immers verloren, moest het opnemen tegen een zelfverzekerd team van Kralingen (Heren Senioren 1 van Kralingen is dit jaar gepromoveerd).

Een eclatante 15-9 zege is door Capelle behaald en zorgt ervoor dat de bijbehorende trofee weer een jaar te bewonderen is in ons clubhuis.