Verslag van de Oma/Noma dag 2017

Op 16 mei, een dag met uitzonderlijk mooi en warm weer voor de tijd van het jaar, streden 43 dames voor het goede doel en de Oma en Noma trofee. Onze jaarlijkse Oma/Noma dag is een voorronde voor de landelijke Omadag die ook dit jaar weer op golfclub Harderwold gespeeld wordt. De finale 2017 vindt plaats op 4 augustus.

Het inschrijfgeld was ook dit jaar weer geheel bestemd voor de SOS-kinderdorpen.

Anja van Kooten mocht dit jaar de Oma Trofee in ontvangst nemen, die al weer 22 jaar geleden ter beschikking werd gesteld door Annie Kanij. Anja won met een score van 35 stablefordpunten. De 2e prijs ging naar Coos Erdman met 34 stablefordpunten en de 3e prijs won Gwen van Aalst met 32 stablefordpunten. Deze dames mogen onze club op de landelijke Omadag vertegenwoordigen. Bettie van Veen won de N(iet)oma trofee met 32 stablefordpunten.

De damescommissie van onze club werd in mei 1987 opgericht en heeft daarmee de mooie leeftijd van 30 jaar bereikt. Wij kijken dan ook terug op een heel gezellige (verjaar)dag die bijzonder geslaagd was door de geweldige opkomst. Dit jaar zal het recordbedrag van € 450 naar de SOS Kinderdorpen worden overgemaakt.

Wij feliciteren de winnaressen en danken alle dames voor hun bijdrage aan het goede doel.

De damescommissie