De Mannetjes Putters 20-jarig bestaan

Binnen onze fantastische golfclub is al 20 jaar een bijzonder groepje golfers actief.

De Mannetjes Putters

In 1998 opgericht door wijlen Han Struijker Boudier

Volgens de definitie is een Mannetjes Putter:

“een flinke, sterken kerel, een kanjer van een vent”

of

“Iemand die veel mans is ”

of

“Een man die wel een stevige borrel verdragen kan”

Nou al deze definities zijn van toepassing op de Capelse Mannetjes Putters.

De aanvoerder van deze groep,sinds het overlijden van Han in 2009, is Peter van Gerwen, lid vanaf het begin. Hij regelt alle golfbanen ruim van te voren.

Het is voor hem niet eenvoudig alle 18 kikkers in de kruiwagen te houden, maar het lukt hem steeds.

De groep bestaat thans uit 18 leden en een aantal is al lid vanaf het begin.

Elke maand gaan 15-18 zeer gemotiveerde golfers op pad om ergens in Nederland of België hun kunsten te vertonen op meestal mooie banen. Hierbij is natuurlijk gezonde rivaliteit aanwezig en vind een fel gevecht plaats om de prijzen.

Zij doen dit vanaf april t/m oktober of november.

In augustus blijven ze een nachtje over in een chique hotel en spelen dan twee dagen achter elkaar.

Op woensdag 18 april werd dit jaar het spits afgebeten op de Royal Antwerp, een fantastische golfbaan .De dag werd afgesloten met een culinair diner in het clubhuis aldaar.

Dit jaar staan o.a. verder op het programma Rinkven in Belgie, Toxandria en De Eindhovensche.

Voor de start op Royal Antwerp werd door onze huisfotograaf Peter van Toen bijgaande foto gemaakt.

Het werd weer een zeer geslaagde happening en we kijken uit naar de derde woensdag in mei.