Nieuwe Handicap Tabellen + Stroke Index

Per 1 maart 2018 worden de Handicap Tabellen en de Stroke Index aangepast.

De NGF heeft onze baan opnieuw ingemeten. Als gevolg daarvan is de lengte van sommige holes enigszins aangepast en zijn er per 1 maart nieuwe Handicap Tabellen van kracht. Het kan zijn dat uw playing handicap is gewijzigd. Dat kunt u vanaf 1 maart controleren aan de hand van de nieuwe handicap tabellen op de website of in het clubhuis.

Tegelijkertijd heeft de Regel & Handicap commissie de Stroke Index opnieuw bezien en geactualiseerd. Op diverse holes is deze gewijzigd en tevens is de Stroke Index voor de rode en gele tees gelijk geworden. De Tee-Borden in de baan zijn inmiddels al aangepast.

In aansluiting hierop zijn de scorekaarten ook aangepast en tegelijkertijd van 4 naar 3 bladzijden teruggebracht om het gebruiksgemak te vergroten. Op 1 maart worden de oude kaarten door de nieuwe vervangen.

Naar verwachting zullen de nieuwe Handicap Tabellen en Stroke Index tot 2025 van kracht blijven.