Oma/Noma wedstrijd op 15 mei 2018

Op deze stralende dinsdag werd voor de 23e keer de Oma/Noma wedstrijd gespeeld met 46 deelneemsters. Deze wedstrijd is een voorronde voor de landelijke omadag, die ook dit jaar weer op Golfclub Harderwold gespeeld zal worden op 3 augustus a.s.

De beste oma ontvangt naast een klein prijsje ook de Grootmoeder Trofee, die destijds door Annie Kanij beschikbaar werd gesteld.

Het goede doel van de landelijke oma-wedstrijden is, zoals ieder jaar, SOS-kinderdorpen.

Tijdens onze wedstrijd werd een bedrag bijeengebracht van € 466,40, incl. donaties.

Er is tijdens de Oma/Noma wedstrijd door veel dames goed gescoord. Ook werden er 6 birdies geslagen en wel door Anneke Versluis, Coos Erdman, Mieke Nijman, Martine Pieneman, Mieke Commijs en Stella v.d. Berg.

De beste Oma was Ellen van Noort met handicap 19.4. Zij had 39 punten gescoord.

Als tweede, ook met 39 punten, noteerden we Maria Jansen met handicap 29.5. Op de tweede 9 scoorde ze net iets minder dan Ellen. De derde prijs ging naar Martine Pieneman met een handicap van 32 en 38 punten.

Dit waren de scores van de beste 11 dames:

Naam

20.1

Valery Kolk

32.1

Alle andere dames scoorden 30 punten of lager.

De beste Noma was dit jaar Anneke Vermaas met een handicap van 15.8 en 34 punten.

Het is nog niet helemaal duidelijk welke dames er onze club zullen vertegenwoordigen in Harderwold op 3 augustus. Uiteraard zijn de eerste 3 uitgenodigd, maar i.v.m. vakantieafspraken en andere zaken moet er nog even worden overlegd. We horen het nog van de dames.

De damescommissie