Recordopbrengst voor de Stichting Handicart!

Op Hemelvaartsdag 2018 werd de traditionele Handicart Wedstrijd georganiseerd door onze Club Consul Jan Willem Elte in samenwerking met de wedstrijdcommissie. Het is een voorronde van de regionale finales en vervolgens de landelijke finale. Alle wedstrijden staan in het teken van het goede doel, de ondersteuning van de Stichting Handicart.

Na een warme en droge periode werd er voor Hemelvaart minder weer voorspeld, maar de weergoden waren ons toch goed gezind. Prima golfweer, niet te warm en niet te koud met flink wat zon maar ook een stevige wind.

Het recordaantal van 112 deelnemers had ingeschreven, waaronder ook veel introducés. Hoe dringend nodig wij onze handicarts hebben, bleek maar weer. Bijna alle karren waren dubbel bezet. Om 13.00 uur ging de shotgun van start, in teams van twee werd gestreden om het hoogste aantal stablefordpunten. Wij speelden een greensome met ¾ handicapverrekening, net als bij de regionale en landelijke finales. Het bleek best pittig te zijn, zoals uit de scores af te lezen viel. Maar 7 teams van de 52 scoorden meer dan 30 punten.

Anneloes en Paul Hollman (Pl.hcp 8) wonnen de 3e prijs met een score van 34 stablefordpunten. De 2e prijs was voor Arthur Dolk en Floris Geelen (Pl.hcp 9) met 35 stablefordpunten. De 1e prijs ging naar Coos Erdman en Monica Krouwer (Pl.hcp 6) met 38 stablefordpunten. Zij mochten dit jaar de wisseltrofee in ontvangst nemen en zullen onze club bij de regionale finale op 28 september 2018 op Golfclub Cromstrijen vertegenwoordigen.

Alle winnaars van harte gefeliciteerd. Coos en Monica, veel succes met de regiofinale!

Veel deelnemers hebben ook een gokje gewaagd en geprobeerd het aantal handicart balletjes in een grote schaal te raden. Niemand gokte op het juiste aantal van 62, maar 3 deelnemers zaten er met 63 dicht bij. Francies Ochtman, Mirjam Verbakel en Gert van der Wouden ontvingen hiervoor een prijsje. De opbrengst van het gokspelletje ging net als de gehele opbrengst van de wedstrijd naar het goede doel, de Stichting Handicart. Jan Willem Elte kon het mooie bedrag van € 1.138 in ontvangst nemen.

De dag werd afgesloten met een lekkere, door Hole 19 verzorgde aspergemaaltijd. Wij kijken terug op een zeer geslaagde en gezellige dag. Hartelijk dank aan alle deelnemers die hebben bijgedragen aan deze succesvolle dag en het goede doel!

De wedstrijdcommissie