Verslag Dames Openingswedstrijd en Fashion Party 2018

Het zomerseizoen 2018 werd door de dames van Capelle geopend met een Texas Scramble (stableford) en een Fashion Party met High Wine na afloop. De weersvooruitzichten waren zorgwekkend. Het zou de hele dag héééél veel regenen, maar dat viel uiteindelijk erg mee. Alleen de laatste flights lukte het niet om vóór de regen binnen te komen.

De dames hadden het gezellig in de baan en er werd ook nog heel goed gescoord. De winnaars waren:

1e prijs:    Zulma Kuiper, Ellen van Noort en Martine Pieneman met 56 stablefordpunten en een gemiddelde PHcp van 30.

2e prijs:    Yvonne Groen, Marjan van Ingen en Mieke Nuij met 53 stablefordpunten  en een gemiddelde PHcp van 24.

3e prijs:    Coos Erdman, Mieke Nijman en Corrie Vet met 52 stablefordpunten en een gemiddelde PHcp van 21.

Ook de teams Wijntje de Graaf, Coby Solleveld, Anneke Stekelenburg en Lia Breda, Maja Iseger, Wilma van der Maas scoorden 52 stablefordpunten, maar zij vielen buiten de prijzen met een hogere, gemiddelde PHcp van 29 respectievelijk 30.

Verder werden er ook de winnaars van de Wintereclectic bekend gemaakt. Voor deze wedstrijden geldt dat naast mooie prestaties ook frequent meedoen de kans om te winnen verhoogt. 60 dames deden mee met de Wintereclectic. 12 dames eindigden met 30 stablefordpunten of meer – over 9 holes.

Drie dames eindigden dit winterseizoen met 33 stablefordpunten. Maria Jansen was met een PHcp van 33 de winnares van de Wintereclectic  2017/2018. De tweede prijs ging naar Martine Pieneman met eveneens 33 punten maar een hogere PHcp van 38. De derde prijs was voor Marianne Gronheid (PHcp 39), ook met 33 punten.

Alle winnaars van harte gefeliciteerd!

Bij binnenkomst na de wedstrijd was er niet alleen de traditionele High Wine, de dames werden ook verrast met een Fashion Party. De dames van Golf Diva hadden een gedeelte van het restaurant omgetoverd in een heuse golfwinkel met een enorme keuze aan chique en trendy maar ook heel draagbare golfkleding, schoenen en accessoires van bekende, kwalitatief hoogwaardige merken.

De door Golf Diva perfect georganiseerde Modeshow gaf een goed overzicht van wat er op het terrein van de stijlvolle golfmode 2018 zoal te beleven valt. Ook onze topmodellen Greet Gallagher en Martine Pieneman showden mooie, maar ook functionele en comfortabele golfkleding. Wij zagen hippe en waterdichte golfschoenen die ook buiten de golfbaan een mooie aanvulling op de garderobe zijn en ook leuke accessoires.

We kijken terug op een zeer geslaagde en gezellige dag. De Fashion Party van Golf Diva, onder leiding van Heleen Kamphuis, was een groot succes. Hartelijk dank ook aan Heleen voor het ter beschikking stellen van leuke golfaccessoires die bij onze komende wedstrijden als prijzen te winnen zullen zijn.

We kijken ook vooruit naar een zomerseizoen met hopelijk veel mooi weer, de Oma/Noma wedstrijd (15 mei), de wedstrijd om de DC Trofee (19 juni), de Vriendinnendag (3 juli), de Carrouselwedstrijd (7 augustus), de wedstrijd om de Gouden Koets Trofee op Prinsjesdag (18 september), Medals en Instuiven. Wij sluiten het zomerseizoen 2018 af met de Slotwedstrijd op 30 oktober. Vanaf 6 november organiseren wij weer de Wintereclectic. De traditionele Candle Cup Lunch vindt plaats op 18 december.

De damescommissie