Verslag Presidents Putter 2018

Onder fantastische weersomstandigheden is zondag 5 augustus de wedstrijd om de fel begeerde Presidents Putter gespeeld. Aan de wedstrijd namen 28 teams deel, de vossen meegeteld.

Deze wedstrijd wordt gespeeld als vossenjacht, waarbij de vos – dit jaar onze voorzitter (president) Andre Korenhof met zijn vrouw – de par van de baan zet. Spelvorm is Greensome Stableford.

Lange tijd heeft de score van de flightgenoten van de vos bovenaan gestaan in de uitslag. Om te worden overtroffen door een team uit de allerlaatste flight. Sneu natuurlijk, omdat Daan van Golden al 2 uur bezig was om zijn speech voor te bereiden.

Bij binnenkomst na 18 holes werd door menig team een zweetdruppeltje gelaten bij het berekenen van de score, wat echt niet meeviel. Gelukkig zijn er altijd wel mensen aanwezig die weten, hoe de telling moet worden gedaan, zodat we uiteindelijk tot een uitslag kwamen.

Winnaars van de wedstrijd zijn geworden Janet en Peter de Munnik met 79 stableford punten. Op de tweede plaats Yvonne Groen en Daan van Golden met 78 punten en derde Corinne en Brian van der Veen met 75 punten.

De longest is bij de dames gewonnen door Ria Bergsen, bij de heren door Peter Wanders.
De leary, die dit keer op 13 werd gespeeld, is gewonnen door Aletta de Sauvage Nolting en Robert-Jan Visser die de hole op een paar centimeter misten met hun 2e slag.

Al met al weer een zeer geslaagde dag.

De Wedstrijdcommissie