Competitie verslag Heren Senioren 1

NGF en Golfclub Capelle logos gecombineerd klein

Heren Senioren 1, 26 april 2019 en 3 mei

Een lange rit naar Domburg om op een geweldig baan te spelen. De baan omstandigheden waren uitstekend, greens 9,1 op de stimpmeter. De tegenstander: Westerpark.

De spanning voor deze wedstrijd was niet al te hoog, omdat op papier Westerpark niet al te sterk zou zijn. Helaas, schijn bedriegt Westerpark bleek een geduchte tegenstander te zijn.

De greensomes; 1e flight William en John, 2e flight. Fred en Leo en op 3. Paul en Ruud.  We begonnen goed, William en John wonnen de eerste greensome met 5/4. Paul en Ruud wonnen met 4 voor om 3 en Fred en Leo zorgden door ook te winnen dat de volle buit met de greensomes binnengehaald werd, zodat we met een 6-0 voorsprong de middag ronde konden beginnen.

De singles; We hoopten om zonder veel moeite de wedstrijd snel naar ons toe te trekken, dit lukte uitstekend en alle singles werden voor de 18e hole beslist. Een 18-0 overwinning, wat uitstekend was voor de individuele wedstrijdpunten. Na drie wedstrijden gespeeld te hebben gaan we aan de leiding met een score van 49 voor en slechts 5 tegen.

Ondanks deze stand waren wij nog geen poulewinnaar. Broekpolder zou theoretisch nog roet in het eten kunnen gooien. De volgende speelronde zijn wij gastheer en afhankelijk van het resultaat van Broekpolder zouden we zonder te spelen kampioen kunnen worden.

3 mei gastheer;

Westerpark tegen Broekpolder en Domburg tegen Merwelanden. Om het kampioenschap binnen te slepen zonder te spelen moest Broekpolder 5 partij punten morsen tegen Westerpark. Dat gebeurde al in de greensomes. We zijn dus poulewinnaar geworden zonder te spelen.  Broekpolder won uiteindelijk wel haar wedstrijd. Omdat Merwelanden van de Domburgsche won, zijn de 2 degradatie teams ook bekend. Domburg en Westerpark gaan naar de 3e klasse.

De laatste wedstrijd vindt plaats op Merwelanden tegen Broekpolder en is voor ons een formaliteit. We hopen op mooi weer en goede baan omstandigheden.

Nu de eerste klasse een feit is, gaan we kijken naar volgend jaar om zodoende weer mee te spelen om promotie. Het zou prachtig zijn als we wederom weten te promoveren. Wij zullen er alles aan doen en de ervaring opgedaan in dit jaar meenemen naar de voorbereiding voor volgend jaar, hetgeen voor ons en de club een mijlpaal kan zijn. Hoofdklasse is ons doel. Wordt vervolgd ......

John Leeuwenburg