Heren Senioren 1, 12 april 2019

In tegenstelling tot velen andere teams is de heren senioren competitie pas begonnen op 12 april. En wat een koud begin – 8 graden en windkracht 4 van uit het oosten. Gastheer was Broekpolder.

De spanning bij aanvang van de competitie is elk jaar hetzelfde – presteren wanneer het moet. De voorbereiding had beter gekund maar wegens weersomstandigheden en verplichtingen van verschillende teamleden, was het begin moeizaam, zeker omdat het team in een nieuwe samenstelling aantrad. Echter dit heeft niet in de weg gestaan om als team gemotiveerd aan te treden en heeft geleid tot een klinkende overwinning op de Domburgsche

De Greensomes: Flight 1. William en John, Flight 2. Paul en Alex en flight 3. Fred en Leo. Ondanks een moeizaam begin werd de eerste Greensome binnengehaald met 2/1. Paul en Alex maakten het snel af met 3/2. De laatste flight werd pas op de laatste hole beslist. Met 2 down met nog drie te gaan wisten Leo en Fred nog tot all square te komen. Helaas konden ze de laatste hole niet winnen en gingen we aan de lunch met een 4-2 voorsprong.

Bij de singles was de opdracht voor elke flight om minimaal all-square binnen te slepen. Maar hier kwam de klasse van ons team naar voren en werd elke single partij gewonnen. De eindstand werd dus bepaald op 16 -2 voor Capelle HS1.

Een uitstekende start van de competitie,  uiteraard omdat we gewonnen hebben en omdat de uitslag tot stand is gekomen door een goed strijdend team.  De volgende wedstrijd is tegen de Merwelanden, op basis van handicap onze naaste concurrent. Komen we deze wedstrijd goed door dan hebben we een grote stap weten te zetten naar een mogelijke promotie. De wedstrijd wordt gespeeld op Westerpark.

Wordt vervolgd......

John Leeuwenburg