Verslag Dames Carrousel-wedstrijd op 6 augustus 2019

En weer hadden de dames op 6 augustus een prachtige dag tijdens de Carrousel-wedstrijd. Deze keer stond de dag in het teken van Frankrijk en bijna iedereen had zich op zijn minst in de Franse driekleur gekleed, maar er waren ook dames die er meer werk van hadden gemaakt. Kortom alles zag er zeer Frans uit en ook het weer was Frans. Om 13.00 uur gingen de dames de baan in waar ze aan het einde van hole 7 getrakteerd werden op wijn, fris en hapjes. De dames, Marianne Gronheid en Maria Jansen, die in de tent stonden zagen een bonte stoet aan zich voorbijtrekken en genoten ook zichtbaar van alle verhalen die ze te horen kregen.

Uiteraard moest er ook weer gekozen worden welke dames zich het mooist hadden uitgedost en dat was deze keer geen eenvoudige taak.

Uiteindelijk viel de keuze op het team met de volgende dames: Bettie van Veen, Sybille Obluda, Henny van Geelkerken, Zulma Kuiper, Martine Pieneman en Henny Jacobsen Jensen.

De Carrousel-wedstrijd is een wedstrijd waarbij de dames met z’n zessen de baan ingaan en dan per 2 dames een score neerzetten. De samenstelling van de 2 dames wisselt per 3 holes dus speelt uiteindelijk iedereen met iedereen een paar holes. De beste 2 scores worden genoteerd, opgeteld en na aftrek van een door de handicaps bepaalde hoeveelheidpunten wordt de eindscore bepaald. Zodoende wordt de 1e, 2e en 3e plaats bekend.

Deze keer ging de 3e prijs naar het team van Marjan de Wolff met de dames Ernie Stuurman, Thea Siemons, Marina de Waard, Mieke Ghijsen en Marry de Ruiter.

De 2e prijs ging naar het samengestelde team van 4 personen: Karin Schuddeboom, Wil Blok, Ineke Oudijk en Emmy van Bodegraven.

De 1e prijs was deze keer voor het team Nieuwe Vogels met de dames Marijke Blok, Siby van Hartingsveldt, Ineke Haringa, Ria Hermans en Jeanne van den Heuvel.

Al met al was het weer een gezellige dag met heel veel vrolijkheid in de baan en een afsluitend etentje in het clubhuis verzorgd door restaurant Mulligan.

De damescommissie