Verslag van de Handicart wedstrijd

Weer een recordopbrengst voor de Stichting Handicart!

Op Hemelvaartsdag 2019 werd de traditionele Handicart Wedstrijd georganiseerd door onze Club Consul Jan Willem Elte in samenwerking met de wedstrijdcommissie. Het is een voorronde van de regionale finales en vervolgens de landelijke finale. Alle wedstrijden staan in het teken van het goede doel, de ondersteuning van de Stichting Handicart.

In de aanloop naar Hemelvaartsdag waren de weersvoorspellingen ronduit zorgwekkend. Maar, naarmate de dag dichterbij kwam, leek het wel mee te vallen. En inderdaad, na een natte ochtend ging het net op tijd opklaren en toen brak zelfs de zon door en wij kregen prachtig golfweer. Het leek wel alsof ook de weergoden de Stichting Handicart een warm hart toedroegen.

104 deelnemers gingen van start, iets minder dan vorig jaar, maar de opbrengst voor de Stichting Handicart was zelfs hoger dan vorig jaar. Dat kwam door de gulle giften van veel deelnemers die een gokje waagden en probeerden het aantal handicart balletjes in een grote bak te raden. Hanny Geelkerken won de prachtige golfparaplu door het juiste getal van 81 te raden en Jan Willem Elte kon het mooie totaalbedrag van € 1.185 in ontvangst nemen.

Ook dit jaar bleek hoe dringend nodig wij onze handicarts hebben. 21 deelnemers maakten gebruik van onze 11 karren. Om 13.00 uur ging de shotgun van start, in teams van twee werd gestreden om het hoogste aantal stablefordpunten. Wij speelden een greensome met ¾ handicapverrekening, net als bij de regionale en landelijke finales. Het valt niet mee om dan met een hoge score te eindigen. Net als vorig jaar wisten maar 7 teams 30 stablefordpunten of meer te scoren.

Bij gelijke eindstand wint het team met de lagere playing handicap. Daardoor wonnen Jan en Anna-Marie ten Raa (playing handicap 11) de 3e prijs met een score van 31 stablefordpunten. Marco Noordam en Laurens Franken scoorden eveneens 31 stablefordpunten, net als Paco Vermeulen en Kees van den IJssel, maar door een (iets) hogere handicap vielen zij net buiten de prijzen. De 2e prijs was voor Karin en Lex Cleton met 33 stablefordpunten (playing handicap 11). De 1e prijs ging voor de tweede keer op rij naar Coos Erdman en Monica Krouwer met eveneens 33 stablefordpunten, maar een lagere playing handicap van 6. Zij mochten ook dit jaar de wisseltrofee in ontvangst nemen en zullen onze club bij de regionale finale op 20 september 2019 op Golfclub Zeegersloot vertegenwoordigen.

Alle winnaars van harte gefeliciteerd. Coos en Monica, wederom veel succes met de regiofinale!

De dag werd door veel deelnemers gezellig afgesloten met een door restaurant Mulligan uitstekend verzorgd etentje. Wij kijken terug op een zeer geslaagde en leuke dag. Hartelijk dank aan alle deelnemers die hebben bijgedragen aan deze succesvolle dag en het goede doel!

De wedstrijdcommissie