Verslag Openingswedstrijd 2019

Het golfseizoen 2019 is van start gegaan met prachtig weer !

In het weekend vóór Pasen viel er nog sneeuw ergens in het land, maar in de aanloop naar Pasen knapte het weer enorm op en in het paasweekend kregen wij prachtig zomers weer. Het waren ideale omstandigheden voor de sportieve en gezellige opening van het golfseizoen 2019. Traditiegetrouw speelden wij een Texas Scramble (stableford met ¾ handicapverrekening) in flights van 4 spelers.

102 deelnemers gingen van start, een geweldige opkomst. Het was nog wel een heel gepuzzel om de 11 beschikbare handicarts over 26 flights te verdelen omdat 21 deelnemers aangegeven hadden van een handicart gebruik te moeten maken.

Er werd heel goed gescoord. Het beste bruto resultaat met 64 slagen (!) was voor het team van Coos en Ruud Erdman en Janet en Peter de Munnik. 5 Birdies en alle overige holes in Par, geen enkele Bogey of dubbele Bogey. Maar, met een playing handicap van 9 leverde dat een score van 50 stablefordpunten op, net niet genoeg om in de prijzen te vallen.

De 1e prijs was voor het team van Roy Wekker, John Smit, Roy Visser en Kenneth Smit met 52 stablefordpunten. Het team van Hannie van Hees, Bir Muste, Henk van de Loo en Laurens Franken eindigde eveneens met 52 stablefordpunten. Bij gelijke eindstand wint het team met de laagste playing handicap. Het toeval wilde dat beide teams met een playing handicap van 20 speelden, maar de rekenmachine bood uitkomst. De bij elkaar opgetelde playing handicaps van alle teamleden van het team van Roy Wekker waren met 105 slagen net 1 slag lager.

De strijd om de derde prijs was al even spannend. Het team van Aat en Lia Breda, Daan van Golden en Joke den Boer scoorde 51 stablefordpunten met een playing handicap van 20 en werd daarmee 4e. De 3e prijs was voor het team van Joop van Oord, Richard Snoek, Jan Pols en Conja Franken met eveneens 51 stablefordpunten, maar een lagere playing handicap van 19.

De Neary voor de dames wist Annemiek Meijer te bemachtigen en Laurens Franken voor de heren. De Longest Drive voor de dames werd gewonnen door Heleen van Uffelen en door Roy Visser voor de heren. Een speciale prijs was er nog voor David van Nijenhoff. Met zijn afslag op hole 12 legde hij de bal heel dicht bij de vlag, een bijna hole-in-one. Dit leverde voor zijn team een Eagle op en voor hem een gigantische paashaas van chocolade.

Alle winnaars van harte gefeliciteerd!

Na afloop was er een gezellige borrel met lekkere hapjes en vervolgens een door ons restaurant Mulligan perfect verzorgd aspergemenu. Wij kijken terug op een leuke, gezellige dag en verheugen ons op een mooi golfseizoen met hopelijk alleen maar prachtig golfweer.

De wedstrijdcommissie