Slotwedstrijd Herencommissie weer een succes

Woensdag 30 oktober werd de zomer van de heren definitief beëindigd met de Slotwedstrijd. Een prachtige dag met een even mooie opkomst: 104 man in de baan voor een Texas scramble was weer als vanouds, na een ietwat teleurstellende belangstelling in de weken daarvoor.

De vaart zat er goed in, ondanks dubbele flights op 9 holes; rond vijf uur was iedereen binnen en kon de uitslag berekend worden.

Maar eerst werden de winnaars van het zomerseizoen bekend gemaakt. Volkert Bakker en Cees Kriens waren beide in de Eclectic geëindigd op 52 stablefordpunten, maar Cees is de winnaar dankzij een lagere handicap. Bij de zomertrofee een nieuw gezicht na de hegemonie van een paar ‘ususal suspects’: Arie de Ridder ziet zijn naam terug op de trofee met een score van 170 stbf uit 5 wedstrijden: een gemiddelde van 34 per wedstrijd!

Bij de dagprijzen zagen we een mengsel van ‘vaker gezien’ (het team Cleton/de Waard/de Ronde/ van der Mijn kwamen met bruto 68 slagen het best de baan rond; Hans de Ronde sloeg de Longest Drive) maar ook meer verrassend: Nearies voor Evert Meinen en Richard Goud; en het winnende team Krijn de Boer/Daan van Golden/Bert van Kommer/Ruud Ruigendijk met netto 54 slagen.

Met 70 man aan de dis genietend van de maaltijd, het tafelgezelschap, de sterke verhalen en het onvolprezen herenlied gingen we vol goede moed de barre winter in.

De trotse winnaar van de zomertrofee!