Bericht van het bestuur

Afbeelding1

Beste leden,

Sommige leden hebben ons benaderd met vragen over een mogelijke compensatie van de contributie en wij berichten u hierover als volgt.

Met de ingrijpende maatregelen die zijn ingegaan om verspreiding van het Coronavirus te stoppen, zijn wij allemaal in een ongekende situatie beland. Een situatie die niemand eerder heeft meegemaakt, maar die iedereen raakt – privé en zakelijk. Wij hopen dat het u goed gaat; dat u persoonlijk zo min mogelijk getroffen wordt en dat u binnenkort weer kunt gaan golfen. Vooralsnog kunt u door de van overheidswege voorgeschreven sluiting echter geen gebruik maken van de baan en het clubhuis. Dat betreuren wij vanzelfsprekend maar wij moeten allen onze bijdrage leveren in deze uitzonderlijke situatie.

Net als u wordt ook Golfclub Capelle geraakt door deze crisis en de maatregelen die daarmee samenhangen. Voor golf in Nederland bedraagt de schade tot 6 april ± 10 miljoen en iedere maand daarna tussen de 20 en 25 miljoen. Ook voor onze club zijn de financiële gevolgen groot.

In deze periode moeten we voor elkaar klaarstaan, samen staan we sterk! Wij zijn geen commercieel bedrijf maar een vereniging waar we met elkaar de kosten van onze mooie club dragen. Wij doen daarom een beroep op u om de club, ons restaurant en onze pro’s zoveel mogelijk, ook financieel, te blijven steunen, rekening houdend met het feit dat wij geconfronteerd worden met dalende inkomsten bij doorlopende kosten.

Een aantal leden heeft ons gevraagd of betaalde contributies deels gerestitueerd gaan worden. Wij kunnen daar op dit moment nog geen antwoord op geven. Onze situatie als vereniging is niet uniek en wij verwachten dat er in de komende maanden meer duidelijkheid zal komen over hoe verenigingen met ontvangen contributies om dienen te gaan. Zodra wij meer daar meer informatie over hebben dan zullen wij u vanzelfsprekend informeren.

Met vriendelijke groet,
Golfclub Capelle