Golfclub Capelle - beperkende maatregelen tot en met 19 mei

Lidmaatschap Capelle

Beste leden,

Allereerst willen wij u danken voor uw geduld en loyaliteit tot nu toe en wij hopen dat het goed gaat met u en uw dierbaren. Ook willen wij alle leden danken die ons hebben laten weten achter de club te staan en op allerlei manieren hebben aangeboden om de club, Restaurant Mulligan en de pro’s in deze moeilijke tijden te willen steunen. Hartverwarmend!

Dinsdagavond heeft u vast in groten getale naar de persconferentie van premier Mark Rutte gekeken waarin werd aangekondigd dat de beperkende maatregelen op een paar kleine versoepelingen na, nog tot en met 19 mei van kracht zijn. Een grote teleurstelling voor velen en met vergaande gevolgen voor iedereen, zakelijk en privé.

Ook voor de golf branche en voor u als golfer helaas geen positief bericht want de banen blijven voorlopig gesloten. Op de achtergrond is de NGF zeer actief en er worden voortdurend gesprekken gevoerd met relevante overheids- en sportinstanties in de hoop de banen open te kunnen stellen voor recreatief golfen. Voor het volledige bericht op de website van de NGF - lees hier verder

Vorige week is door de NGF het concept protocol gepubliceerd om de golfsport geschikt te maken voor de anderhalve-meter- samenleving.  Op dit scenario zijn de richtlijnen van de RIVM van toepassing. Bij het samenstellen van een dergelijk protocol wordt samengewerkt met de ministeries van VWS en Economische Zaken en het NOC*NSF. Uitgebreide informatie en het laatste concept protocol kunt u hier vinden.

Op dit moment zijn we bij de Golfclub Capelle druk doende om de adviezen en voorschriften in te vullen zodat we open kunnen zodra dat wordt toegestaan.

Dat kunnen wij niet alleen en wij hopen dat wij ook de komende periode weer op u mogen rekenen want meer dan ooit geldt: samen staan we sterk!

De versoepeling van de maatregelen bood wel de mogelijkheid voor onze jonge clubleden om de golfsport weer te gaan beoefenen. Onze jeugdcommissie is druk doende dit te organiseren, en zal op korte termijn contact opnemen met alle jeugdleden.

Tot slot willen wij u hierbij laten weten dat de Algemene Ledenvergadering van 20 mei tot nader order wordt uitgesteld.

Wij houden u op de hoogte en wensen u de komende tijd wederom veel sterkte toe.

Blijf gezond en als u vragen heeft, laat het ons dan weten.

Hartelijke groet,
Golfclub Capelle, namens het bestuur,