Golfclub Capelle - update 1 mei

Stay Strong2

Beste leden,

Premier Mark Rutte heeft op 21 april een klein aantal versoepelingen van de coronamaatregelen bekend gemaakt. Wat betreft sport wordt alleen het beleid voor kinderen, jeugd en topsporters versoepeld.

Kinderen tot en met 12 jaar mogen vanaf 29 april weer onder begeleiding samen sporten zonder dat zij de 1,5 meter-regel in acht hoeven te nemen. De 1,5 meter-regel moet wel in acht genomen worden als het gaat om de afstand tussen kinderen en begeleiders. Jeugd van 13 tot en met 18 jaar mag ook samen sporten, maar zij moeten daarbij wel anderhalve meter afstand tot elkaar en begeleiders houden. Officiële wedstrijden zijn niet toegestaan.

De afgelopen dagen is gewerkt aan een algemeen protocol voor het heropenen van de buitensport voor jeugd en jongeren tot en met 18 jaar. Dit protocol is op 24 april gepubliceerd door het Ministerie van VWS. De overkoepelende organisaties van de golfsport  (NGF, NVG, PGA Holland en NGA) hebben als aanvulling een golfspecifiek protocol gemaakt. Dit golfspecifieke jeugdprotocol komt voor 100 procent overeen met het door VWS landelijk goedgekeurde protocol voor de sport. De maatregelen in dit protocol zijn dusdanig bepaald, dat de kans op besmetting tot een absoluut minimum wordt beperkt.

Op dit moment zijn we bij de Golfclub Capelle druk doende om de voorschriften en adviezen in dit protocol in te vullen en de eerste golflessen voor de jeugd tot 18 jaar gaan zondag 3 mei a.s. weer van start. De eerste 9 holes van de baan zullen voor hen op beperkte tijden open gaan met inachtneming van de voorschriften, waaronder een aanpassing van de holes zodat de vlaggenstok niet hoeft te worden aangeraakt.

Natuurlijk hopen wij net als u dat de golfbaan binnenkort voor alle leden open kan gaan. Voor een tweede overzicht van ‘Golfclub Capelle in coronatijd’ verwijzen wij u graag naar de website – klik hier

Wij houden u op de hoogte en als u vragen heeft; wij zijn bereikbaar!

Hartelijke groet,
Golfclub Capelle, namens het bestuur,