NGF baanpermissie in 1 Dag!

golfbaanpermissie afbeelding

Ontdek hoe leuk golf is en maak in 1 dag kennis met deze sport!

Golfschool Capelle heeft een uitdagend lesprogramma van 6 uur voor u samengesteld. Techniek en plezier gaan met het ‘HappyGolf’ programma heel goed samen. U krijgt golfles van een ervaren PGA golfprofessional. Na de cursus heeft u uw NGF Golfbaanpermissie behaald.

Aan het einde van de cursusdag kunt u uw baanpermissie laten registreren bij de Nederlandse Golf Federatie (NGF) via Golfclub Capelle. Met het digitale NGF kaartje speelt u al op verschillende golfbanen.
Bij golfclub Capelle betaalt u voor registratie slechts € 79,- per jaar (inclusief een greenfee kaart voor 2 x 9 holes golfen).

In deze cursus zit nog geen regelexamen. Een golfhandicap 54 is dan uw volgende stap in het golfspel en kunt u na de cursus met de golfpro bespreken. U schrijft zich dan in voor een nieuwe training of een aantal privé lessen met het regelexamen.

De in 1 dag baanpermissie cursus bestaat uit 6 intensieve lessen van 1 uur, waarin alle basisvaardigheden aan bod komen inclusief een aantal holes spelen in de baan. Om iedere deelnemer voldoende aandacht te geven bestaat de lesgroep uit maximaal 6 personen.

Het programma:

09.00 – Aanvang op de golfbaan, intake met koffie en gebak.
10.00 – Basis techniek putten korte/ lange puts en wedstrijdje.
11.00 – Basis techniek chippen op verschillende afstanden.
12.00 – Basis techniek swing met grip, richting en houding.
13.00 – lunch (u kunt zelf iets in het clubhuis bestellen)
14.00 – Basis techniek pitchen/ bunker en swing
15.00 – Baanles etiketten en een aantal holes spelen.
17.00 – Einde, eventueel borrel met meer uitleg over het golfspel.

U leert dus alle belangrijke onderdelen van het spel zoals: putten, chippen, pitchen, bunker halve en hele swing.
Doel van de golfcursus is dat u veilig de baan in kan en de golfsport echt leuk gaat vinden middels het “HappyGolf” programma. Het halen van een golfhandicap 54 is uw volgende stap en bieden wij aan in een volgende cursus of een aantal privé lessen. U moet dan uw regelexamen afleggen.

Voor meer informatie over deze cursus en het aanmeldingsformulier - Klik hier

Voor meer informatie over het behalen van de baanpersmissie en overige trainingen van Hans von burg lees hier verder...

Hans von Burg

Headprofessional Golfschool Capelle