Futureproof Capels Senior Open

Stichting Handicart logo 140911

Tiende Futureproof Capels Senior Open gaat naar 16, 17 en 18 juli 2021!

Beste Leden,

Het tiende Futureproof Capels Senior Open beloofde in juli een groots driedaagse golffestijn te worden, maar het Coronavirus heeft ook hier roet in het eten gegooid.

Uit de persconferentie met premier Mark Rutte en de heer Jaap van Dissel van het RIVM op 21 april jl. kwam naar voren dat alle evenementen, waarvoor een vergunning dient te worden aangevraagd en waarbij  grotere groepen mensen betrokken zijn, tot 1 september verboden zijn. Wij zijn weliswaar niet aan een vergunning gebonden, maar wij achten het als organisatie van het toernooi ook niet verantwoord om met name een grote groep senioren risico's te laten lopen met het in juli nog niet beteugelde Coronavirus. Immers de veiligheid en gezondheid van deelnemers, vrijwilligers en organisatoren staan bij ons voorop.

Reden genoeg waarom het besluit is genomen het tiende Futureproof Capels Senior Open 2020 te verplaatsen naar 16, 17 en 18 juli 2021. Waarbij opnieuw is gekeken naar de begin- en einddatum  van het uitgestelde EK voetbal waarvan nu bekend is dat de finale gespeeld gaat worden op zondag 11 juli 2021. Ook met de openingsceremonie van de Olympische spelen op vrijdag 23 juli 2021 is rekening gehouden.

De eerste Capels Senior Open werd gespeeld in 2011. Dankzij onze hoofdsponsor Computerwacht wilden we de tiende editie een begin laten zijn van de grootste senior golfwedstrijd voor teams in ons land.

Dat voornemen moeten we even uitstellen naar 2021. Nu niet de tiende editie , maar van 2011 naar 2021....gewoon tien jaar later.

Wij verheugen ons er nu al op om vele enthousiaste seniorgolfers in goede gezondheid te mogen begroeten op 16, 17 en 18 juli 2021. In de hoop dat de belangrijkste overwinning dan al is behaald: onze overwinning op het Coronavirus.

Ad Verhoeff
Publiciteit & Marketing Futureproof Capels Senior Open