10e Futureproof Capels Senior Open gaat naar 1, 2 en 3 oktober

Tiende Futureproof Capels Senior Open gaat naar 01, 02 en 03 oktober 2021

Begin vorig jaar moesten wij de deelnemers aan het grootste senior open golftoernooi in ons land het treurige nieuws brengen dat het tiende Futureproof Capels Senior Open in juli niet door kon gaan.

Door het Coronavirus waren we inmiddels gevangen in een “intelligente lockdown”.

Het lijkt een eeuwigheid geleden, maar nog steeds zitten we gevangen in een netwerk van beperkende Corona- maatregelen met zelfs een heuse avondklok. En het “open einde” lijkt niet echt in zicht.

Natuurlijk mogen we ons als golfers verheugen in het feit dat we af en toe heerlijk buiten op mooie golfbanen onze sport kunnen beoefenen. Te midden van alle beperkende maatregelen zeker een lichtpuntje.

Helaas lijkt het er niet op dat in juli van dit jaar alle 50+ seniorgolfers afdoende gevaccineerd zullen zijn zodat we veilig het Futureproof Capels Senior Open kunnen laten plaatsvinden.

Daarom heeft de organiserende commissie besloten de jubileumwedstrijd te verplaatsen naar vrijdag 01, zaterdag 02 en zondag 03 oktober. Dit alles in de hoop dat de voortschrijdende vaccinaties voor een beschermende schil heeft gezorgd voor deelnemers en begeleiders van ons groots opgezette senior open.

Mochten de omstandigheden omtrent het Coronavirus later dit jaar aanleiding geven de wedstrijd alsnog te moeten verplaatsen naar juli 2022, dan zullen wij dat tijdig aan onze deelnemers laten weten. Daarop vooruitlopend is de speeldata voor 2022 al definitief vastgesteld: Noteert u maar alvast in uw agenda 15, 16 en 17 juli 2022

In verband met het nieuwe handicapsysteem is besloten om de inschrijfgrens te verhogen zodat nieuwe deelnemers met een WHS handicap tot 30.0 zich mogen inschrijven.

Wij hopen hiermee enige duidelijkheid gegeven te hebben voor wat betreft deelname aan het tiende Futureproof Capels Senior Open.

Als commissie hopen we van harte onze deelnemers in oktober bij Golfclub Capelle te mogen begroeten als teken van hoop op weer normale (golf)tijden!

Michael Gallagher

Tournament Director Futureproof Capels Senior Open

Kijk op www.seniorgolfopen.nl voor uitgebreide informatie over het Futureproof Capels Senior Open