Tiende editie Futureproof Capels Senior Open

logo Futureproof CSO 2020

Tiende editie Futureproof Capels Senior Open

nu begin oktober van dit jaar!

In 2011 werd de eerste editie afgewerkt van het Capels Senior Open.

Wat begon als een bescheiden 18 holes wedstrijd is inmiddels uitgegroeid tot het grootste meerdaagse senioren golfevenement voor teams in Nederland.

Alhoewel de echte tiende editie vorig jaar geschrapt moest worden wegens de Coronamaatregelen, heeft het de commissie in overleg met het bestuur de knoop doorgehakt en de jubileumwedstrijd op 1, 2 en 3 oktober gepland.

De verschuiving van de vaste maand juli naar oktober heeft plaats gevonden om de kans zo groot mogelijk te maken dat het Coronavirus dit keer geen roet in het golfeten kan gooien…

Vanaf de eerste open wedstrijd in 2011 is er elk jaar gekeken naar wat beter zou kunnen.  Bestond het eerste deelnemersveld nog grotendeels uit onze eigen leden, in 2019 was er sprake van een tweedaagse echte open  wedstrijd met deelnemers uit het hele land.

Dat de wedstrijd bij de betere seniorgolfers aansloeg was ook te merken doordat het maximale aantal deelnemers al enkele weken na openstelling van de wedstrijd was bereikt. Steeds meer seniorgolfers moesten worden teleurgesteld. Daarom werd voor de jubileumwedstrijd die voor juli 2020 was voorzien de tweedaagse wedstrijd uitgebreid met nog een extra dag om plaatsing voor de slotdag op zondag mogelijk te maken. Het gevolg was dat er vorig jaar binnen twee weken al 200 golfers zich hadden ingeschreven.

Het geheim van het succes zit ongetwijfeld in de mogelijkheid voor senioren om zich als heren-, dames- of mixed team in te schrijven. Zo moest de commissie vorig jaar bijna 250 seniorgolfers het trieste bericht sturen dat de jubileumwedstrijd helaas  niet door kon gaan. Bijzonder is dat bijna alle ingeschreven deelnemers hun inschrijving handhaafden met de gedeelde hoop op betere tijden.

Gelukkig zijn de betere golftijden al weer een tijdje aangebroken, maar weer echte open wedstrijden organiseren was door de coronamaatregelen tot dusverre onmogelijk. Maar 1,2 en 3 oktober kan de jubileumwedstrijd naar verwachting eindelijk plaats vinden. Met prachtige prijzen en als goed doel Het Leontienhuis, opgezet door Leontien van Moorsel voor mensen die worstelen met een eetstoornis.

Bijzonder is ook dat alle sponsors ondanks de Coronaperiode het senior open trouw zijn gebleven. De Futureproof Group heeft zich zelfs als hoofdsponsor voor drie jaar aan deze bijzondere wedstrijd verbonden zodat ook de toekomst van de wedstrijd verzekerd lijkt. Een andere sponsor, het Van der Valk hotel Nieuwerkerk-Rotterdam heeft voor de deelnemers die van ver komen een speciale overnachtings-arrangement mogelijk gemaakt, die ook via de website www.seniorgolfopen.nl te vinden is.

Kortom het lijkt er op dat begin oktober weer honderden seniorgolfers de sportieve strijd met elkaar kunnen aanbinden om de inmiddels beroemde wisseltrofee voor het team met de overall laagste bruto scoren.

In de verschillende teamsoorten kunt u tot en met  4 september nog inschrijven. Alle informatie vinden geïnteresseerde seniorgolfers op de vernieuwde website www.seniorgolfopen.nl