Verslag Gouden Koets Trofee 2021

Traditiegetrouw is op de 3e dinsdag in september door de dames van onze Golfclub gestreden om de Gouden Koets Trofee, een trofee die wij in ere houden ondanks het feit dat de koets momenteel staat te pronken in het Amsterdam Museum.

Ons Damescommissielid Anneke Vermaas heeft al haar creatieve geest aangewend om een “vervanger” van de koets bij ons neer te zetten. Wat een prachtig resultaat.

Het was fijn dat zoveel dames erin geslaagd waren om een Prins te strikken, ook een enkele Prinses was uitgenodigd om mee te doen. In totaal gingen 32 koppels de baan in.

Het was een mooie en warme dag. Het is heerlijk om in het najaar nog zo te mogen genieten van het weer, de baan en het golfspel. Zoals gebruikelijk mocht men ook dit jaar het touwtje inzetten als “bonus”. Met dit touwtje was het mogelijk om de balpositie te verbeteren en daar is dankbaar gebruik van gemaakt. De scores laten dit ook duidelijk zien.

Op hole 10 verzorgde Mulligan een heerlijk stukje pizza en na de wedstrijd een drankje en lekkere hapjes.

De Gouden Koets Trofee is gewonnen door Hans Verstegen en Marjan van Ingen, met 54 stableford punten bij een gemiddelde hcp. van 27. Het is fantastisch om te constateren dat ons oudste lid van de club (Hans is bijna 92!) nog zo actief en goed kan spelen. Uiteraard met hulp van zijn lieve teamgenote Marjan.

Mieke en Rinus Commijs zijn op de 2e plaats geëindigd, met 51 stableford punten bij een gemiddelde hcp. van 25.

Francies en Jan Ochtman werden 3e, met 50 stableford punten bij een gemiddelde hcp. van 30.

Alle winnaars van harte gefeliciteerd!