Verslag Handicartwedstrijd 13 mei 2021

handicarts golfclubcapelle

Het was anders, zoals alles al meer dan een jaar anders is. Geen gunshot, geen prijsuitreiking, geen clubconsulpraatje. Zelfs de balletje waren niet van het jaar 2021, maar van 2020, het jaar waarin helemaal geen Handicartwedstrijd is gespeeld. Nog grotere waarde dus voor de verzamelaars.

Maar er was ook heel veel wel: bijna honderd enthousiaste deelnemers en dus ook gulle sponsors. Diegenen die extra doneerden werden beloond met een zeldzaam balletje van eerdere Handicartwedstrijd-edities van 2016 – 2019.

We hebben daardoor zeker evenveel geld opgehaald als in voorgaande jaren: de opbrengst was € 1200! Daarvoor is de Handicartstichting u zeer dankbaar.

Ondanks alle maatregelen en de andere opzet was het in de baan en na de wedstrijd gezellig in kleine groepjes en op gepaste afstand. Er werd goed geconsumeerd. Fijn voor Mulligan.

De organisatie heeft het niet gemakkelijk gehad: bijna 100 deelnemers en natuurlijk een aantal afzeggingen op het laatste moment. Handicarts verzoeken, die soms herindeling nodig maakten.  Het werd keurig geregeld door de wedstrijdcommissie Janet de Munnik,  Mark Miggelbrink en Corinne van der Veen. De lege plekken werden opgevuld en iedereen werd op de meest vriendelijke manier van zijn geld ontdaan, van een scorekaart voorzien en weg gezwaaid op hole 1 of hole 10. Helaas was dat prachtige Marshall-huisje nog niet helemaal klaar, dus dat kon nog niet gebruikt worden. Hulde aan de wedstrijdcommissie!

En dan het weer: vele dagen tevoren waren de voorspellingen somber met kans op forse regenbuien met mogelijk ook onweer. En dat kun je niet hebben op zo’n dag. Maar het tegendeel was waar, het was gelukkig prachtig weer met veel zon en weinig wind, ideaal dus. De regen barstte pas na 18 u los, hoogstwaarschijnlijk is iedereen droog van de baan afgekomen.

De winnaars waren Joke en Krijn den Boer met 43 punten en een playing handicap van 19. De tweede prijs ging naar Conja Franken en Martijn Steine met 40 punten en een playing handicap van 11. Beide koppels van harte gefeliciteerd! Op een later moment zal aan de winnaars de bokaal worden overhandigd. Of er nog een regio- en een landelijke wedstrijd zal zijn, is op dit moment nog onzeker.

Wij danken alle deelnemers voor hun deelname en donaties en zeker ook de wedstrijdcommissie voor alle energie die zij erin gestoken hebben om de Handicartwedstrijd zo goed te laten verlopen.

De foto's van deze mooie dag, zoals gemaakt door Corinne van der Veen en Mark Miggelbrink, geven een impressie.

Jan Willem Elte, G&CCC Club Consul Stichting Handicarts